Utsättning av Seroquel och insättning av Iktorevil

Mer
14 år 11 månader sedan #205364 av Kärlek
Tjena.
För 2dagar sedan så slutade jag helt med 200mg seoquel och började istället med Iktorevil.
Jag tror jag fått någon form av utsättningspsymtom.
Inatt kunde jag knappt sova trots 2 ml Theralen, 10mg Stilnoct och 4 atarax.

Vet inte hur jag skall beskriva känslan jag hadde när jag skulle sova, men allt var lixom skumt.
Mer
14 år 11 månader sedan #205480 av Admin1
När jag var sist till min psykiater, så nämnde han att man skulle vara försiktig att sluta tvärt med Seroquel utan långsamt trappa ner dosen. Om man slutade tvärt fanns risk för att en psykos flammar upp igen (förutsätter psykossjukdom dock med risk för återkommande psykoser). Det var visst läkemedelsföretaget, som gör Seroquel som hade informerat om detta.
Mer
14 år 11 månader sedan #205849 av Libellule
Ja, Seroquel måste trappas ut långsamt. När jag har slutat tvärt har jag fått ganska jobbig hjärtklappning.
Mer
14 år 11 månader sedan #205854 av Isa-Alise
När jag satte ut Seroquel snabbt fick jag en nästan ohanterbar paranoia och konstanta röster... det var mycket plågsamt...
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #205855 av
Iktorevil, du menar inte Ikrorivil, börjar du med den så kan jag lova att du får en grym abstinens när du ska sluta med den.
Mer
14 år 11 månader sedan #206316 av Kärlek

Gäst skrev: Iktorevil, du menar inte Ikrorivil, börjar du med den så kan jag lova att du får en grym abstinens när du ska sluta med den.

Tack, har inga planet på att sluta med dem.
Tidigare åt jag 60mg stes och 60mb sobril / dag.
Tog mig ur det, inte var det lätt men nu funkar Ikrovil.
Men, tack för varningen.