Vilken är den bästa medicinen vid psykoser

Mer
14 år 8 månader sedan #235351 av ia-fia
Vilken är den bästa medicinen vid psykoser har haft seroquel och trilafon och de funkar inte.
Mer
14 år 8 månader sedan #235355 av AnnKatarin
Det är nog väldigt olika. Jag har testat en massa psykosmediciner också, men nu har jag invega. Jag mår bra på den. Men jag har bara haft den i fyra månader, men som sagt var....inga psykoser än. Lycka till med att hitta en medicin som passar. Det kan vara supersvårt!
Mer
14 år 8 månader sedan #235356 av Evillynn
Ja, det är ju olika från person till person, men Leponex är det som fungerat bäst på mig!
Mer
14 år 8 månader sedan #235357 av Fantasio
Jag säger som Evillynn. Leponex är bäst. Nackdelen är viktökning och blodproverna.
Mer
14 år 8 månader sedan #235359 av Geta
Det blev stor skillnad när jag 1998 bytte från Hibernal
till Risperdal. Jag blev mera företagsam och intresserad
av saker än tidigare.
Mer
14 år 8 månader sedan #235361 av Nissegossen
Jag funkar på Trilafon, men jag har min sjukdom kvar, men jag kan mycket väl hantera det och symptomen finns ju hos mig varje dag.

Erfarenheten har lärt mig att Trilafonet tar tex inte bort röster, men som sagt jag har med Trilafonets hjälp kunnat hantera mina problem och Trilafon har jag haft sedan´1980 och från 1986 har jag inte varit inlagd på någon sjukvårdsavdelning överhuvudtaget.

Jag har så liten dos som möjligt vad det gäller mig och tar i vanliga fall injektioner, men har möjlighet att hemma genom Trilafontabletter själv öka dosen om jag känner mig prepsykotisk.

Detta med en låg dos gör mig inte till någon zombie utan tvärtom att jag har symptomen kvar extrapolerar upp mitt medvetande så att jag får, vad jag tror, en högre medvetande grad och jag skulle nästan säga också ett högre intellektuellt medvetande..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum