Finns det någon tablett som gör att man minskar i vikt.

Mer
14 år 7 månader sedan #237132 av ia-fia
Jag måste gå ned i vikt har gått upp först 11 kg på zyprexa sedan 11kg till på trilafon. Annars går jag aldrig upp ivikt.
Mer
14 år 7 månader sedan #237137 av One
Lägg om matvanorna till kolhydratfattig mat. Dvs sluta med pasta, potatis och mjukt bröd. Ris går an, fast inga mängder. Och naturligtvis inga chips och ostbågar. Inte heller sockerhaltiga produkter vare sig det är godis, kaffebröd, juice eller läsk. Även youghurt innehåller mkt socker.
Fett däremot behöver du inte dra ner på speciellt. Den fettfattiga kosten som Livsmedelsverket predikar om är helt enkelt felaktig. Osträtter, bacon och köttfärs; bara käka på. Men inte pizza; det ingår under bröd.
Själv gick jag ner 45 kg med hjälp av kolhydratmetoden. Nu har jag tyvärr gått upp 15 kg igen; mitt fel. Ska disciplinera mig nu i höst.
Mer
14 år 7 månader sedan #237138 av Hummlann
Det hela beror på om du går på några mediciner idags läget eller hur det ligger till.

Jo det finns medicin att tillgå men det är inte heller det första alternativet som man ska ta till. Jag vet hur det är att gå upp i vikt av zyprexa då jag ökade 40 kg eller lite mer. Minns inte riktigt, men mycket var det.

Jag rekommenderar också att du ska skita i socker-produkter. Kanske inte bara för din viktnedgångs skull utan också för ditt psykiska mående. Jag har borderline och har slutat upp med att äta socker-produkter och jag mår bättre nu än jag någonsin gjort.. :)

Men som sagt, den vikt-medicin jag går på ska man inte kombinera med andra läkemedel...
Mer
14 år 7 månader sedan #237141 av Geta
Mer
14 år 7 månader sedan #237154 av Zoidar
Jag provade metformin en tid, men jag tyckte inte att det gav någon större viktminskning. Visserligen vet jag inte, jag hade kanske inte gått ner så mycket som jag gjorde utan det. Men Metformin är nog svårt att få utskrivet.

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 7 månader sedan #237156 av Zoidar
Det bästa hjälpmedlet är nog motion och välja en antipsykosmedicin med lågviktuppgång i dagsläget ...

zeldox är nog bästa valet om du nu har tur och slipper de värsta biverkningarna.

Anchored in Christ ✟