trilafon

  • ismene
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #353493 av ismene
trilafon skapades av ismene
jag blev tvångsomhändertagern och tvingad att ta Trilafon via sprutor. Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Jag fick ingen möjlighet att protestera (hot om sluten tvångsvård) och det fanns ingen rättshjälp att tillgå. Nu lever jag i ständig skräck att min läkare ska få för sig att jag behöver trilafon igen, en medicin som gav mig stark ångest och depression, samt en oerhörd viktökning.
Mer
13 år 4 månader sedan #353601 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet trilafon
Du är inte ensam om att känna skräck för din läkare. Jag är själv hyffast rädd för min läkare då jag känner att hon har makt över mig och hon har fått mig att må väldigt dåligt genom diverse biverkningar. Hon kommer ofta med så dystra besked.

Att bli påtvingad medicin är inte kul det vet jag. Jag har blivit påtvingad tabletter men inte sprutor.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 4 månader sedan #353800 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet trilafon
Tråkigt att du hade negativa erfarenheter av Trilafon och därför är det viktigt att du berättar det för din läkare, så det inte händer igen. Kanske dosen du fick var för hög, därför alla andra här har varit ganska nöjda med Trilafon. För de flesta är det nog en bra medicin, men sömnen kan vara dålig, när man har Trilafon och det är väl den främsta nackdelen, som framskymtar här.