Seroquel till barn samt Fluanxolfrågor

Mer
13 år 2 veckor sedan #389184 av koi
Ta upp det med hans läkare. Har han gjort så länge eller är det något som kommit efter medicinerna? Tics är vanligt bland barn och de försvinner i många fall innan de blir vuxna.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389374 av Karin

koi skrev: Ta upp det med hans läkare. Har han gjort så länge eller är det något som kommit efter medicinerna? Tics är vanligt bland barn och de försvinner i många fall innan de blir vuxna.


Jag ser sambandet med medicinen...han har ätit medicinen i 3 år snart och hans symptom blir bara värre och värre. Både med rörelser/minspel, samt det jag inte vet riktigt hur jag ska beskriva - men som om han växer "baklänges" och inte mognar utan blir mer och mer "barnslig" liksom... Han stannade även rent fysiskt i vöxten för kanske 2 år sen, något som JAG tror oxå hör ihop med medicinen...?

Jag ska ta upp med läkaren, men tyvärr kommer dom väl inte att ta mina ord på allvar, eftersom jag själv är "patient" och särskilt eftersom jag är psykpatient... Jag känner aldrig att dom lyssnar på mig - tyvärr!!! Oavsett vad jag är för människa, sjuk, frisk, stadsminister (!) eller vad tusan som helst så borde ju vården av ens barn vara oberoende tycker jag...dom ska väl se barnet/tonåringen och därmed - deras patient, och utgå från honom/henne... Allt det här gör mig så ledsen!
Mer
13 år 2 veckor sedan #389375 av Karin

Alternativ skrev: Är inte läkemedelsupplysningen ett bra sätt att få fram informationen kan man väl ställa krav att läkemedelsupplysningen bilr bättre.


Min kontaktperson ringde både läkemedelsverket och även socialstyrelsen, och dom menade att man som anhörig eller som patient måste lita på att läkaren vet vad han/hon gör och att ordineringen av medicinsort och dosering ska vara riktigt skött!

Med andra ord - är man psykpatient så vet man själv inte nånting om "rätt eller fel" utan man ska lita helt på läkarna....????????? Jag blir bara så ledsen...
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 veckor sedan #389379 av
Skaffa en remiss till en neurolog!Och så kan du söka någon privatläkare för de verkar allmänt nonchalanta,den bild man får av det du beskriver.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389438 av Admin1
Neurologer är bäst på att diagnosticera tardiv dyskinesi och kanske kan det på större sjukhus finnas barnneurologer, som man kan få remiss till för diagnos.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 veckor sedan #389449 av
Det verkar för osannolikt att det skulle bero på ngt annan än just medicinerna,när han har fått det i samband med medicinerna.
Men vet inte något om det här,så ska inte säga så mk,var bara en tanke.
Håller med Admin1 om att det bästa är att träffa en neurolog.
Egentligen borde psykitrikern har skickat en remiss.
Men ibland får man tydligen ta tag i det själv även fast det inte borde vara så.

Tycker det här är plågeri mot dig,utfrån vad du skriver!Att du ska behöva göra allt detta trots att du mår så dåligt!
Jag tror det kan bero på att du är så otroligt kärleksfull och gör exakt allt för din son som det kanske inte inser att det behövs mer.

Du är en FANTASTISK FÖRÄLDER!

Men förstår inte hur det tycka att du ska klara allt och behöva ta så mycket ansvar när du mår så dåligt?
?Kan inte det där!Borde det inte fatta att du kanske blir för slut,att det kan bli för övermäktigt för dig då??Men du kanske inte är psykotisk då,(kan inte det där heller,vad som är vad)
Men i värsta fall får du kanske kontakta media!Och söka andra instanser!Men jag tycker du är verkligen fantastisk som trots att du har det så otroligt jobbigt kämpar med allt detta och gör allt för din son-Helt fantastiskt!Men frågan är hur länge det håller,hur länge du orkar?
Ni behöver ju mer hjälp!
Jag hade själv nog aldrig kunnat eller orkat ta hand om mina barn själv,när jag har psykotisk symptom.Men det kanske beror på hur det yttrar sig?-vet inte.
Beror det kanske på vilken stad man bor i eller mer vilka personer man träffar?
Du kanske ska prova att träffa andra personer inom vården och soc,kanske?