Nu tycker jag att jag kan sluta med mina mediciner

Mer
12 år 9 månader sedan #410628 av Poppy
För jag mår toppenbra! :D

FAST jag vet innerst inne att det är en dum idé. Var ju inte så länge sen som jag var dålig. Och då var jag ju så FRUKTANSVÄRT dålig så det är inte sant. Klarade ingenting och mamma och min man fick vara hemma från jobbet och sköta om mej.
Men det KÄNNS precis som att jag borde sluta med medicinerna! För jag mår ju så bra! Varför ska jag äta mediciner som är för psykfall när jag själv är tip-top i psyket? Så känns det.

Fatta så många gånger som jag slutat med mediciner när jag egentligen skulle fortsätta äta dom och blivit dålig igen...

Jag har testat att trappa ner lite på Paroxetinet eftersom jag tycker jag sover så konstigt sen jag fick den medicinen (sover jättelänge på mornarna men drömmer samtidigt otroligt livliga drömmar, t o m för att vara mej som alltid drömt mycket så drömmer jag nåt extremt nu). Och psykiatern sa att den kunde jag sluta med själv om jag t ex blev väldigt speedad av den. Då kan den ju inte vara så jätteviktig. Det är också så att senaste gången jag var deprimerad var för femton år sen, och sen nu i våras då när jag fick nån depressions/ångest-psykos. Så nu borde det väl dröja länge igen till nästa gång. Men Haldolen ska jag fortsätta med enligt min psykiater. Jag måste försöka ha självdisciplin och fortsätta ta Haldolen, fast jag känner mej så frisk. .?
Mer
12 år 9 månader sedan #410633 av Geta
Du var ju alldeles ifrån dig bara för någon månad sedan. Det låter konstigt
om du nu tänker sluta med medicinen? Så fort kan det väl inte skifta...
Mer
12 år 9 månader sedan #410637 av Nissegossen
akta på dig, lurigt det är fällan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 9 månader sedan #410673 av Poppy
Ni är kloka Viska-vänner... ska fortsätta äta alla mina mediciner... F ö sa bara psykiatern att jag fick sluta med paroxetinet om det orsakade hypomani, det har ju inte hänt direkt.

Jag ska kämpa på och ta mina mediciner och stå emot impulsen att sluta. Det är bara dumt, då blir jag bara dålig igen.
Mer
12 år 9 månader sedan #410674 av Geta
Ett alternativ kan väl vara att minska på dosen. Jag förstår att det inte kan
vara roligt att ta Haldol. Kan du inte få någon nyare antipsykotika, nu när du
mår bätttre.
Det konstiga är att det finns personer som trivs med Haldol.
Mer
12 år 9 månader sedan #410675 av Poppy
Jag har ju Haldol för att jag inte får några biverkningar av den och den ändå ger bra effekt... bäst av dom antipsykotika jag prövat.

Det är egentligen inget fel på mina mediciner. Jag är bara så knäpp så jag vill sluta så fort jag mår bra. När jag mår så bra som jag gör nu så känner jag liksom att jag är frisk och inte ska ha mediciner. Men innerst inne vet jag att det är knäppt. Det var därför jag skrev här, så ni skulle stoppa mej. :mrgreen: