Kan man ta livet av sig med Stesolid?

Mer
12 år 2 månader sedan #460491 av ensamflickan
Jag orkar verkligen inte mer nu. Min man har lämnat mig. Jag är utförsäkrad. Upplever en enorm ensamhet och precis allt är hopplöst. Nu vill jag inte mer. Funkar det med stesolid? I så fall vilken dos? (För det får ju inte misslyckas.) Har rätt många hemma, men kan hämta ut mer på apoteket om det behövs. Ska man kombinera med alkohol?
Mer
12 år 2 månader sedan #460493 av malin71
Men kära, ensamflickan... Ring mig istället så pratar vi ut. Jag PM:ar dig mitt nummer.

Ta det nu bara lugnt.

:hjärta
Mer
12 år 2 månader sedan #460494 av Geta
Ingen aning om det går att ta livet av sig med stesolid. Risken är att du skadar dig för livet. :hjärta
Mer
12 år 2 månader sedan #460497 av zoegas
När jag var liten och gick på gangsterskola var det populärt att missbruka rohypnol som är som stesolid. Det fanns de som rökte upp 100 om dagen. Så nä, det är svårt att ta livet av sig med dem. Men man kan dock ta en extra för att må bättre, det tycker jag du ska göra. Sen är inte dina problem oöverstigliga. Det finns hjälp att få med självmordstankar och vad det nu är för problem du upplever som gör det så svårt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 2 månader sedan #460500 av saara
ensamflickan, hoppas att du ringer åt malin och talar ut med henne om hur du har det. Du skall inte ta livet av dig utan diskutera med andra hur du mår och söka hjälp på det sättet.Kram! :hjärta
Mer
12 år 2 månader sedan #460501 av Isa-Alise

ensamflickan skrev: Jag orkar verkligen inte mer nu. Min man har lämnat mig. Jag är utförsäkrad. Upplever en enorm ensamhet och precis allt är hopplöst. Nu vill jag inte mer. Funkar det med stesolid? I så fall vilken dos? (För det får ju inte misslyckas.) Har rätt många hemma, men kan hämta ut mer på apoteket om det behövs. Ska man kombinera med alkohol?


Vännen, varm kram! :hjärta

Det är jättejobbigt när en relation tar slut. Men jag är övertygad om att du kommer att hitta ny vänskap och kärlek längre fram i livet. Börja med att söka upp gamla vänner eller hitta nya vänner via någon förening eller träffpunkt. Det är viktigt att göra roliga saker tillsammans med andra människor när man lever ensam så att ensamheten inte känns överväldigande. Ibland har man ju tappat kontakten med vänner eftersom man gett tiden till sin partner. Då är det viktigt att bygga upp vänskapsrelationer igen.

Just nu är du utförsäkrad. Urjobbigt. Eftersom du har självmordstankar råder jag dig att söka vård snarast. Du kanske kan få bli inlagd några dagar, och detta i sin tur kan underlätta en ny sjukskrivningsperiod... På sikt tror jag det ekonomiska löser sig. Du kommer att få någon form av ekeonomiskt stöd.

Jag tycker att du ska åka till närmaste psykiatriska akutmottagning och prata med läkaren där. Du behöver hjälp just nu.

Hopp finns för framtiden, det är många dörrar som kan öppnas som du inte anar just nu.


:hjärta :hjärta :hjärta