Trilafon® dekanoat

Mer
12 år 2 månader sedan #460915 av ikolito
Undrar om det är några andra som får den här sprutan och i vilka doser i såna fall? Jag känner mig lite stel, darrig och extremt trött av den. Några med liknande erfarenheter? Någon som har tips emot tröttheten?
Mer
12 år 2 månader sedan #460933 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Jag har dosen 0.8 ml och det innebär nästan en hel ampull, som ligger på 1ml i innehåll. Medicinen är Trilafon Decanot med 108 mg/ml och jag tar en sådan injektion var 14de dag. Jag har haft den sedan 1980 och du kan få bra hjälp om du har biverkningar utav den såsom stelhet i musklerna.

Det finns då en biverkningsmedicin som heter Akineton som jag har 5st om dagen och varje tablett innehåller 2mg. Jag tror den inte finns utav någon annan styrka i tablettform, men i ett akut läge, kan det vara befogat med Akinetoninjektioner, men jag har aldrig haft det och jag känner ingen vad jag kan komma på. som har fått det utav de jag känt.

Om du får en Akineton injektion, sker en omedelbar synlig under injektionen verkan och då skall man också omedelbart avsluta injektionen
Kan ju säga att är du under 40 år, är det nästan tveklöst att du får köpa läsglasögon, för biverrknings medicinen är muskelavslappnande och de sex par muskler som styr ögats förtjockning ställer in sig i viloläge som du har i sömnen och det är då pga medicinen befogat med läsglasögon.


<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=19566 [/url]<!-- l -->


Du håller tröttheten i schack med Akineton, den är uppåt(!) så jag brukar ta den sista för dagen kl;1600 för att inte störa sömnen.
Dock önskar jag att jag kunde sova, är extremt mycket vaken och kan inte sova!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #460937 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Ok. Jag tror att jag får en hel ampull. Kanske jag är övermedicinerad?
Mer
12 år 2 månader sedan #460945 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Jag har stått länge på samma dos som du dvs 1ml men det är först nu för en månad sedan, kände jag en tydlig biverkan utav medicinen som om jag vore överdoserad och jag fick faktiskt läkaren att göra ett blodtest där de mäter serum i blodet och det visade sig till min injektonssköterskas stora förvåning att jag faktiskt hade för hög koncentration i blodet och därför fick jag min dos sänkt!

Mycket bra att du tar upp detta, för att nu får jag vatten på min kvarn för att jag känner ju det att jag har mig till synes, att jag tycker att halten av det verksamma ämnet har ökat den senaste tiden och jag vet inte vad som har hänt vid tillverkningen av den på senare tid!

Ta och skriv ut detta och ta med till din läkare! Ingen fara med dig men det är väldigt obehagligt och be dem testa koncentrationen i blodet på dig! Då har de riktvärden att gå efter och om de mäter för hög styrka på dig får du nog som jag sänkt dos!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #460953 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Om fler som har Trilafon, kan också ta upp detta och skriva ut och ta med till läkaren för det är bara bra om detta kommer till ansvariga läkares kännedom, för att då kan vi ju kanske en gång säga att pga vad någon skrev på viska fick läkemedelsbolaget ställt mot väggen! Och hade vi varit i USA hade jag haft Farbror Joakims näsa,,,,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #460957 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trilafon® dekanoat
Nissegossen,
Du ska ju vara 60+. Det är känt att man behöver lägre doser av läkemedel, när man blir äldre.