Trilafon® dekanoat

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
09 apr 2012 16:21 #474951 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Jag hittade en biverkningsprofil över trilafon på engelska och den är helt annars än fass.se. Personligen har jag upplevt kräkningar, som jag misstänker beror på medicinen, har varat ca ett halvår nu. Någon mer som upplevt någon av biverkningarna som nämns i denna: [url:1cou3cd4]http://schizophrenia.emedtv.com/trilafon/trilafon-side-effects.html[/url:1cou3cd4]

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
10 apr 2012 12:18 #475079 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Enligt FASS är illamående en sällsynt biverkan av Trilafon. Trilafon har normalt viss effekt mot kräkningar,

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Gubben
Mer
10 apr 2012 16:38 #475144 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Jag har fått sluta äta första timmen jag är vaken på dagen. Detta för att jag vomerade utan att tveka, om jag åt frukost inom den tidsrymden. Det var svårt när man var tillsammans med anhöriga och de propsade på att jag skulle äta frukost. Jag smög undan för mig själv när jag ätit. Obs, det är inte aneroxia, eller bullemi. Det är fullt klart en biverkan, precis som theralen,( den vomerade jag också på) vilken också skall vara bra vid kräkningar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
10 apr 2012 20:32 #475259 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Ok, verkar vara vanligt det där med vomitering, underligt att det inte anges i FASS. Kul också att höra att jag inte är ute och cyklar. Kanske jag skulle be om att få något annat preparat. Jag undrar vilket som blir bästa substitutet... Jag har prövat under en längre tid Leponex, risperdal och zyprexa utöver trilafon. Leponex slutade jag med för att jag blev en stel zombie som drägglade ner kudden på nätterna. Risperdal för att jag fick sexuella problem samt extrem värk på ryggen och blå på ryggen. Zyprexa upplevde jag att jag blev fördummad och väldigt trött av, samt kraftig viktuppgång.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
11 apr 2012 12:56 #475329 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Kräkningar kan uppstå som utsättningssymptom dvs när man helt slutar med Trilafon och liknande.
www.viska.se/index.php/nyheter/2 ... ipsykotika

ikolito,

Solian kanske kunde vara ett alternativ för dig och det har bra effekt. Abilify kan ge illamående som biverkan och särskilt i början så det preparatet kanske du bör vara försiktig med.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
11 apr 2012 13:39 #475346 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Admin1, Varför finns inte Solian i FASS?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
11 apr 2012 14:10 #475369 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Solian är inte registrerat läkemedel i Sverige, men finns t.ex i England. Läkaren måste ansöka om licens för att använda Solian för dig.
sv.wikipedia.org/wiki/Amisulprid

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
11 apr 2012 15:05 #475382 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Vad dumt att det inte är registrerat i Sverige redan...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.426 sekunder