Trilafon® dekanoat

Mer
12 år 1 vecka sedan #475541 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Det är ganska enkelt för läkaren att ansöka om att få använda Solian. Sedan får man ett recept på Solian som man kan hämta ut på sitt apotek, men apoteket har oftast inte Solian på lager utan de får beställa det, så man får sällan Solian på direkten utan det tar lite extra tid.
Mer
12 år 1 vecka sedan #475560 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Får man då betala fulla kostnaden för den även om man har frikort på läkemedel?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 vecka sedan #475787 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Jag är inte 100 % säker men jag tror att Solian går på frikortet, men den är inte så dyr utan kostar ungefär som Risperdal gjorde förr.
Mer
12 år 6 dagar sedan #476907 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Hej igen,

Jag undrar om någon vet hur länge trilafon injektion (en ampull) sitter kvar i kroppen?
Jag har upplevt biverkning i form av kräkningar och undrar när man kan förvänta sig kräkningarna att upphöra efter att man fått injektionen. Jag fick nu senast för 3 veckor sedan och medicinen är utsatt nu!
Mer
12 år 6 dagar sedan #476921 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Jag vet inte exakt, men om det är Trilafon decanoat, som är långtidsverkande, så förnyas injektionen med 14 dagars mellanrum eller 3 veckor. Admin kan nog svara bättre på din fråga. Jag har har haft injektioner med Trilafon sedan 1980 och vi trappade ned på den och jag tog ett tag, samtidigt Abilify och jag har gjort 2 försök med Abilify, men den har för svag antipsykotisk effekt och jag begärde själv tillbaka Trilafonet.

De ända ggr jag vomerar (Kräks) är på morgonen när jag äter fast föda direkt på morgonen, då får jag upp maten. Jag tror att fler med mig inte äter på morgonen på Trilafon och en del andra antipsykotika.

trilafon är en bra medicin som hållit mig utanför alla sjukhus sedan 1986.

Att du vomerar är nog enbart för att du inte är van vid den.

Lycka till!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
12 år 6 dagar sedan #476925 av
Svar från i ämnet Trilafon® dekanoat
Har solian hemma men är för feg för att våga ta den....

Mot illamående är ingefära bra.