Hur gör man med medicinen om man blir magsjuk?

Mer
12 år 1 månad sedan #463836 av Saari
Ja, rubriken säger väl allt. Om man kräks eller har diarré, hur ska man göra med mediciner? Det är vad som verkligen oroar mig ifall jag skulle bli sjuk, att inte kunna ta mina mediciner och bli dålig rent psykiskt också.
Mer
12 år 1 månad sedan #463841 av Geta
Admin1 brukar påstå att man tar upp medicinen, så högt upp i mag-tarmkanalen, så att det inte är några problem vid magsjuka.
Mer
12 år 1 månad sedan #463874 av Nissegossen
Jag har ju varit sjuk nyligen med feber frossbrytningar/värmevallningar och då att jag har försökt kasta upp, men det har inte kommit upp något då jag inte haft aptit och även om jag trots allt har ätit har jag fått behålla maten och jag kan inte ens få upp det vatten, jag eventuellt druckit som föranleder att jag vill kasta upp och en av de mediciner jag har finfördelas och tas upp även i munnen om jag inte får ned den i magen direkt, vilket jag vill, för den smakar apa om den får smälta i munnen. Det var dock några som för länge sedan ville ha snabb effekt, samma som vid Stesolid, man tuggar i sönder tabletterna och låter munslemhinnorna sköta upptaget, vilket även ger absolut snabbaste upptaget av människokroppen och ger effekt omgående, oavsett vilken tablett det gäller som inte skall sväljas hela. Ja, ta vad vi skriver här med urskiljning och gör nu inte så om det inte är absolut nödvändigt! Om någon besserwisser skulle komma med pekpinnen och säga, men injektioner då? Stod jag på ett bibliotek skulle jag dänga en massa böcker i huvudet på honom/henne, den sista skulle rent av kunna vara koranen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #463879 av Fantasio
Har kanske inte med saken att göra, men...

...som inlagd blev jag sjuk och kräktes. Kvällsmedicinen kom upp illa kvickt och personalen fick ringa någon och fråga om råd. Tror jag fick dubbel dos.
Mer
12 år 1 månad sedan #463899 av Nissegossen
Vad fick du då för medicin Fantasio?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #463935 av Fantasio
Det var mitt antipsykotikum.