Skillnad Seroquel och Seroquel Depot

Mer
11 år 8 månader sedan #501531 av Hanna_Norr
Är väldigt läkemedelskänslig. Har fått trappa upp Seroquell Depot långsamt till 50 mg, sover hur länge som helst på det och kan fortfarande inte stå upp efter att de börjat verka utan att må illa och få svimmningskänslor,men vid det laget sover jag gott. Nu har jag av ett misstag fått vanliga Seroquell - alltså inte depot. Vad kommer hända om jag tar en sådan 50 mg? Kommer jag bli poff-trött på fem sekunder? Det vågar inte jag.
Mer
11 år 8 månader sedan #501541 av Nissegossen
Du Hanna_Norr, vad står det på din förpackning, står det Depot på den?

Jag frågar för att jag själv har 50 mg Seroquel till natten vid behov att sova på. På min förpackning står ingenting om depot! Jag vet ingenting om Seroqel depot.
Jag somnar på den dosen och jag sov första gången som en stock med ett uppvak för toabesök i 10 tim.

Igår tog jag bara 25 mg till natten och har fortfarande hangover efter den, men det börjar släppa nu.
Om du bara har 50 mg depot, tror jag som sagt att det inte är någon fara att ta vanlig Seoquel att sova på.

Fråga helst någon annan på det som har större erfarenhet än mig.
Här är läkardass; www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=3 www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... erTypeID=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #501548 av Nissegossen
Verkan på vanlig seroquel kommer på 20 min, så ta dem vid sänggåendet! Du blir väldigt trött på den. Jag kommenterade mitt intag på viska och märkte snart att jag måste stänga ned datorn och gå och lägga mig. Jag satte mig efter datorn i köket för en mikrad kopp kaffe och höll på att trilla av stolen pga jag nickade till där jag satt. Sedan var det toa och rätt i säng och jag somnade innan huvudet låg på kudden!

Men min erfarenhet är att det numera tar längre tid och jag brukar inte längre somna där jag sitter eftersom jag inte gör det utan då är jag redo och har lagt mig i sängen.
Så, kontentan är att du somnar och det går fort.

Jag rekommenderar starkt att du tar den vid sänggåendet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #501567 av maria-w
Är du säker på att det är seroquel du äter?
Jag tror att den minsta depottabletten är på 50 mg. Så du kan omöjligt ha trappat upp till 50 mg.

Depottabletterna bryts ner långsamt under ett dygn så man somnar inte på dem förrän vid lite högre doser.
Mer
11 år 8 månader sedan #501572 av Hanna_Norr
Jo, jag är säker, jag bröt nämligen tabletten.
Mer
11 år 8 månader sedan #501575 av maria-w
Jag tror du blandar ihop dem.

Depottabletterna finns i 50, 100, 200, 300 och 400.