abilify+sertralin

Mer
11 år 1 månad sedan #565396 av ikolito
Någon mer än mig som använder den kombinationen? Hur upplever ni det i såna fall?
Mer
11 år 1 månad sedan #565615 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet abilify+sertralin
Jag sökte på Janusinfo om det går att kombinera dem och jag fick följande svar:

Ett fall av ataxi och ett av akut dystoni har rapporterats. Orsakssamband är ej fastställd.

Interaktionens kliniska betydelse är ännu ej fastställd. Mätning av plasmakoncentrationen av Abilify bör övervägas särskilt om biverkningar uppkommer.
Mer
11 år 1 månad sedan #565667 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet abilify+sertralin
Jag tror inte att det är någon fara att kombinera dom. I såna fall hade ju inte läkaren skrivit ut... Abilify kan däremot "boosta" antidepressiva effekten av Setralinet, precis som Abilify kan boosta antidepressiv effekt av andra antidepressiva mediciner.
Mer
11 år 1 månad sedan #565693 av softice
Svar från softice i ämnet abilify+sertralin
intressant! jag har just fått abilify. sertralin har jag haft länge. har dessutom zyprexa, också sedan jättelänge.

kan därför inte ge någon info än, hittills har jag mest känt mig speedad, vilket är bra på jobbet, katastrof hemma. nu var det en av orsakerna till att man sänkte zyprexa och lade till abilify - att ge mig lite motor.

menar du med boostad att abilify kan förstärka sertralin? i så fall ska jag ta upp det med min läkare - kan speeden bero på detta? måste hitta någon balans.
Mer
11 år 1 månad sedan #565897 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet abilify+sertralin
Ja, Abilify kan användas för att förstärka den antidepressiva effekten av antidepressiva, som Sertralin t.ex.
Mer
11 år 1 månad sedan #566060 av softice
Svar från softice i ämnet abilify+sertralin
tack!