Vilken tid tar man Nozinan?

Mer
11 år 1 månad sedan #566972 av malin71
Som tråden lyder... vilken tid innan man går och lägger sig, skall man ta Nozinan? Är det som Zopiklon, när man redan är i sängen eller tar man det en timme innan läggdags?

Tacksam för svar.
Mer
11 år 1 månad sedan #566973 av jiva
Svar från jiva i ämnet Vilken tid tar man Nozinan?
1-2 timmar innan du ska somna tror jag.
Mer
11 år 1 månad sedan #566981 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Vilken tid tar man Nozinan?
Första gången jag fick Nozinan i en påse med hem från psykakuten, sa de till mig att ta Nozinan och sedan omedelbart gå och lägga mig.

En gång tog jag flera tabletter och stannade uppe. Då trillade jag när jag förlorade medvetandet och slog mig så jag fick ett blåmärke vid ögat. Det såg ut som om någon misshandlat mig. Det var bara jag själv som varit dum...

Nozinan vänjer man sig vid, så i längden behöver du inte vara så noga med att gå och lägga dig omedelbart.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 1 månad sedan #567007 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Vilken tid tar man Nozinan?
Jag tar Nozinan och Propavan ca: 2 timmar innan jag går och lägger mig. Sen tar jag Zopiklon ca: 30 min innan jag lägger mig. Det fungerar jätte bra.
Mer
11 år 1 månad sedan #567081 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilken tid tar man Nozinan?
Propavan skall man ta 30-60 minuter före sänggåendet och jag skulle ta Nozinan på samma vis.
Mer
11 år 1 månad sedan #567097 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Vilken tid tar man Nozinan?
Ligger man inne får man sina nattmediciner kl: 20:00 och den sena som Zopiklon kl: 22:00 om man inte vill lägga sig tidigare.