Vilken dos Abilify har ni?

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #601126 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Vilken dos abilify har ni?
Eos:

Nej, jag har alltid haft samma dos :)
Mer
10 år 8 månader sedan #601154 av Eos
Svar från Eos i ämnet Vilken dos abilify har ni?
Vilken hög dos jag har då. Skumt att jag har det.
Mer
10 år 8 månader sedan #601169 av Nissegossen
Jag har haft Abilify och det är den bästa medicin jag prövat, men jag fick tyvärr återgå till Trilafon då Abilify gav för liten antipsykotisk effekt. Jag kommer inte ihåg vad jag hade för dos, men tippar 30mg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #601280 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilken dos abilify har ni?
Eos,

Eftersom du nyss varit i en svacka, så tycker jag att du skall avvakta innan du börjar ändra på doseringen. Jag antar att du tidigare testat lägre doser och att det inte fungerade. Förutom antipsykotisk effekt, så har Abilify viss antidepressiv effekt, som du kan ha nytta av , då du har schizoaffektiv av depressiv typ.
Mer
10 år 8 månader sedan #601302 av Eos
Svar från Eos i ämnet Vilken dos abilify har ni?
Admin, jag fick börja direkt med 30 mg men det gav inte tillräcklig effekt så jag fick lite zyprexa också. Jag har inte mått så bra tillräckligt länge för att testa sänkt dos abilify. Och du har rätt mitt mående är inte tillräckligt bra än. Tack admin för rådet.
Mer
10 år 8 månader sedan #601427 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vilken dos Abilify har ni?
I december 2006 började jag på 5mg och har under några års tid höjt dosen till 30mg. I november 2012 började jag sänka dosen och kom ner på 10mg i april 2013. i juni 2013 höjde jag till 15mg och den dosen har jag fortfarande.