Att inse att man alltid kommer att behöva medicin.

Mer
10 år 5 månader sedan #618837 av Moonlight1
Det har jag insett. Jag klarar inte vardagen utan medicin. Det är något jag alltid måste ha, slutar jag med dom blir jag jättesjuk. Däremot oroar det mig lite ifall man i framtiden blir gravid. Då kan jag ju inte ta medicinerna, hört att om man tar sertralin under graviditet då kan barnet få gomspalt..?
Mer
10 år 5 månader sedan #618851 av Geta
Är lite orolig att det kommer att bli svårt att få medicin i framtiden. Här finns knappt några läkare inom psykiatrin och vårdcentralen tar inte emot schizofrenipatienter.
Mer
10 år 5 månader sedan #618855 av Moonlight1
Kommer det bli svårt att få medicin? Hur är det möjligt? Bor du i en storstad eller mindre stad? (Du behöver inte svara) Låter oroväckande...folk måste ju få sina mediciner!
Mer
10 år 5 månader sedan #618861 av Geta
Jag bor i en mindre stad. Jag skickas runt som en Svarte Petter.
Mer
10 år 5 månader sedan #618867 av koi
Jag lever i tron att jag kommer att slippa medicinen i framtiden. Har höjt och sänkt dosen om vartannat pga psykotiska symptom, men jag tror inte det är för alltid. Det måste bli bättre.
Mer
10 år 5 månader sedan #618868 av Amandara
Jag inser också att jag kommer behöva äta mediciner för resten av livet vilket är surt men ändå ok - om man jämför med alternativet är det helt ok för hur skulle det vara UTAN mediciner liksom - katastrof! Visst är det sura biverkningar men man kan väl inte få allt här i världen........