Vilken medicin har Khai fått nu?

Mer
10 år 5 månader sedan #623953 av Melun
Jag frågade Khai om vilken medicin det var och han sa att den heter Pargitan mite. Den är visst mer långtidsverkande än akineton. Kan vara värt att prova för mig.
Mer
10 år 5 månader sedan #623955 av Geta
Pargitan är ju en Parkinsonmedicin.
Mer
10 år 5 månader sedan #623961 av Melun
Är inte Akineton det också?
Mer
10 år 5 månader sedan #623963 av Ready

Admin1 skrev: Har du stelhet och darrningar, Ready? Det är väl när man har sådana problem som man kan använda Akineton, men dossänkning kan också vara ett alternativ. Notera att Khai glömde att nämna vilken medicin han fått.


Nej, jag har inte stelhet och darrningar, men man kan ju få ett förbättrat stämningsläge av medicinen. Har haft Pargitan och den gav sömnproblem, så det är inget för mig.
Mer
10 år 5 månader sedan #624011 av Nissegossen

Ready skrev: Har haft Pargitan och den gav sömnproblem, så det är inget för mig.

Det ger Akineton också om man tar dem försent! sköterskorna som jobbade natten, sade till den av kollegorna som var trötta, ta en Akineton så orkar du hålla dig vaken!

Det är väl känt att Akineton är uppiggande och jag använder mig själv av den effekten om jag är trött och helst vill sova, men har ett viktigt möte på sen eftermiddag och måste hålla mig vaken!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #624013 av Nissegossen

Melun skrev: Är inte Akineton det också?

Jo! Akineton är ett medel mot Parkinson. Akineton ges mot medicinskt betingad Parkinsonism, som det heter!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=6205...ewtopic.php?p=620550 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum