Antipsykotika och sexlust

Mer
10 år 3 månader sedan #639385 av Sanna85
Hej allihop!
´
Jag har schizoaffektivt syndrom och kommer antagligen att få äta antipsykotika hela livet för att skydda mig mot att få en ny psykos. Kan det bli så att man blir dömd att leva utan sexlust resten av livet, då alla mediciner jag har provat tar kol på sexlusten? Jag har haft zyprexa, risperdal och abilify, och inte ens med abilify hade jag någon sexlust som inte ska ha den biverkningen. Nu har jag fått byta till fluanxol för att se om den kan ge mig sexlusten tillbaka. Har just börjat med den och märker ingen skillnad. Kan det vara så att man får denna biverkning av alla antipsykotika, om man är känslig för just den biverkningen? I så fall är man ju dömd till ett liv utan sex och ett sådant liv vill i alla fall inte jag leva. Sex är ändå en av de största njutningarna i livet. :(
Mer
10 år 3 månader sedan #639386 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Antipsykotika och sexlust
Ibland kan det vara bra att sexlusten minskar så att man får upp ögonen för allt annat fantastiskt som finns i livet. Men man kan behöva ge det lite tid. Det är lite deprimerande i början. Så har det varit för mig iallafall. Tycket det är rätt skönt att slippa vara så fixerad som jag var innan. Fast det är ju inte så kul om dem försvinner helt förstås.
Mer
10 år 3 månader sedan #639389 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag tycker inte att det är ett dugg bra. Min sexlust är borta helt sedan över två månader och det gör mig jättedeppig. Jag är orolig att det är så här jag ska få leva eftersom jag fått den biverkningen av tre olika mediciner nu.
Mer
10 år 3 månader sedan #639396 av Eos
Svar från Eos i ämnet Antipsykotika och sexlust
Det lär finnas testosteronplåster för kvinnor, det kan vara något. För även testosteron finns hos kvinnor och har en rad uppgifter i kroppen varav sexlustr en. Läkarna kan mäta testosteron i blodet.
Mer
10 år 3 månader sedan #639402 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Antipsykotika och sexlust
vad är det sant det låter farligt det.. 8O :?:
Är väl samma som som om männ skulle käka anti-testosterone eller liknade farligt som tusan.. :idea:

http://testosteronplåster.se/

såg mdet hära men vilken frisk kvinna vill inta manligt körnshormone då måste man väl vara sjuk i skallen och behöver snacka med en psykiatriker.?
för om man gör det så utvecklar man manliga drag och blir mera maskuline av det.. :ajaj



Här är kvinnor som har testosterone i kroppen..
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 3 månader sedan #639403 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Håller med Maria. Om man ger det tid så... Man får ha tålamod.