Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 10 månader sedan #670107 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag måste inte heller ha sexlust på topp, men jag hade ingen sexlust alls när jag åt antipsykotika. Om jag hade fått ha kvar lite sexlust så skulle jag ha varit nöjd med det, men jag kan inte leva helt utan sexlust. Då lever jag hellre utan antipsykotika.
Mer
9 år 10 månader sedan #670108 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Kan det inte vara skönt att inte ha så stor sexlust. Håller med Räven.
Mer
9 år 10 månader sedan #670110 av Räven
Svar från Räven i ämnet Antipsykotika och sexlust
ok

ja lite lust vill man ju ha...

själv känner jag att det är bra som det är med mig....min sexdrift var enorm innan antipsykotika och nu känns det nästan skönt att slippa det.

men hade min sexlust försvunnit helt fast jag hade mått bra psykiskt så hade jag valt medicinen....min psykos var inget o ha o jag vill alldrig råka ut för det igen.
Mer
9 år 10 månader sedan #670112 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

Geta skrev: Kan det inte vara skönt att inte ha så stor sexlust. Håller med Räven.


Tycker inte att det vore skönt på något sätt. Ju mer lust man har desto mer får man ju njuta. Men om det vore så väl att man av antipsykotikan bara fick lite mindre sexlust, så skulle helt klart skyddet mot psykoser vara värt att offra lite njutning för. Men så är ju inte fallet för mig. Min sexlust försvinner helt om jag äter antipsykotika och på vilket sätt skulle det vara bra? Det ger ju bara sämre livskvalitét när man inte får någon sexuell njutning alls.
Mer
9 år 10 månader sedan #670113 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag menar inte att helt sakna sexlust.
Mer
9 år 10 månader sedan #670116 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Antipsykotika och sexlust

Räven skrev: ok

ja lite lust vill man ju ha...

själv känner jag att det är bra som det är med mig....min sexdrift var enorm innan antipsykotika och nu känns det nästan skönt att slippa det.

men hade min sexlust försvunnit helt fast jag hade mått bra psykiskt så hade jag valt medicinen....min psykos var inget o ha o jag vill alldrig råka ut för det igen.


Min sexlust är inte så enorm att det skulle kännas skönt om den blev mindre. Den är ganska lagom. Men det är klart att jag också hade valt antipsykotika om det var så att jag garanterat skulle få en ny psykos annars, men det tror jag ju inte. Jag sätter hopp till att jag ska kunna upptäcka i tid när jag håller på att bli sjuk och kunna sätta stopp för det med antipsykotika då. Jag har inte gjort det förut och vet inte om det går, men jag tänker försöka. Går det så är det ju fantastiskt, då behöver jag inte äta antipsykotika hela tiden. Och går det inte och jag får en ny psykos så får jag börja fundera på om det är värt att bli sjuk och lida för att få njuta av sex under de friska perioderna. Då kommer jag antagligen komma fram till att det inte är värt det och fortsätta med antipsykotikan. Men än så länge är det inte säkert att jag behöver bli sjuk igen, så då är det värt att ta chansen att försöka ta antipsykotika endast vid behov så att jag kan njuta av sex i de friska perioderna.