Antipsykotika och sexlust

Mer
10 år 2 månader sedan #639421 av islaa
Svar från islaa i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag upplever det som att man behöver mer stimulans och kanske får "tvinga" sig lite i början innan man kommer igång. Inte avvisa på en gång utan försöka gå sakta fram. Onani på egen hand kan nog hjälpa en att öka sexlusten med. Dejtade en hypersexuell kille med ADHD som pratade med sin psykolog om att han tyckte att det var jobbigt att behöva onanera så mycket och psykologen rekommenderade där att han skulle trappa ner sitt onanerande om det störde honom. Kanske går det att göra tvärtom, trappa upp.
Mer
10 år 2 månader sedan #639425 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Antipsykotika och sexlust
Min erfarenhet är att abilify och haldol funkar utan att störa sexdriften men däremot sänker antidepressiva drastiskt. Jag tror också att sjukdomen i sig sänker lusten. Bittert. :cry:
Mer
10 år 2 månader sedan #639438 av Eos
Svar från Eos i ämnet Antipsykotika och sexlust

charlie2 skrev: vad är det sant det låter farligt det.. 8O :?:
Är väl samma som som om männ skulle käka anti-testosterone eller liknade farligt som tusan.. :idea:

http://testosteronplåster.se/

såg mdet hära men vilken frisk kvinna vill inta manligt körnshormone då måste man väl vara sjuk i skallen och behöver snacka med en psykiatriker.?
för om man gör det så utvecklar man manliga drag och blir mera maskuline av det.. :ajaj



Här är kvinnor som har testosterone i kroppen..


Alla kvinnor har testosteron i kroppen, låga testosterondoser kan innebära sänkt sexlust. Det är ju bara tal om att höja en låg testosteronhalt till normal nivå. Mer än så känner jag inte till.
Mer
10 år 2 månader sedan #639464 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Antipsykotika och sexlust
ofta kan det vara att antipsykotikan höjer hormonet prolaktin och att det sänker sexdriften. Minst effekt på prolatin har Abilify, Seroquel och Sycrest. Det går att mäta om prolaktinet är förhöjt med blodprov. Förhöjt prolaktin kan motverkas av hormonet östradiol, så det kan kanske vara ett alternativ att testa. Men stress kan också höja prolaktin.

www.viska.se/index.php/nyheter1/ ... ga-kvinnor
Mer
10 år 2 månader sedan #639466 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och sexlust
Det kan vara skönt att inte ha så stor sexlust. Det blir lugnare så. :grandpa
Mer
10 år 2 månader sedan #639498 av Nissegossen
Hej och välkommen!

Det har sagts saker här som jag håller med om. Som kvinna blir du hjälpt av både Rosenrot och testosteron, på testosteron växer klitoris samt att du får ca 10 bra år. För män, ajabaja, testosteron används på fängelser för att slå ut den manliga produktionen av testosteron, med påföljd att mannen sedan inte kan producera testosteron själv och då faller hans lust på att begå sexualbrott. Han kan helt enkelt inte få stånd. En kvinna kan få testosteron, prata med din Gynläkare.

Det att du saknar sexlust beror också på om du har sex regelbundet/har partner, annars kan lusten gå ned. Det beror nog även på sjukdomen som sådan och medicinerna och antidepressiva mediciner skall vi bara inte tala om då de dödar sexlusten hos kvinnor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum