Psykiatrin får ta över all medicinering.

Mer
8 år 3 månader sedan #792863 av Saari
Jag har kontakt med psykiatrin, en psykiatrisk diagnos som jag medicineras för och har samtal med läkare och andra i mitt "team" nu och då. Jag har gjort någonting med ryggen, det går inte att utesluta om en disk har hamnat fel men jag är spänd och har fruktansvärt ont.

Jag träffar en sjukgymnast och har övningar som jag gör. Jag hade ett telefonsamtal med "min" läkare på vårdcentralen som började kritisera min övriga medicinering och sedan inte vilja skriva ut smärtstillande till mig. Han sa att i så fall får psykiatrin göra det, som de gjort förr.

Min samtalskontakt reagerade på det här, likt mig. Det här gäller tydligen allt. Är det fler som drabbats av att vårdcentraler hänvisar till psykiatrin bara för att en har en diagnos? Jag vet bland annat de som behöver Levaxin som måste vända sig till psykiatrin för att få sin medicinering för att somatikvården inte vill röra i dem.

Samma sak när en kommer in till akuten. Det har varit gånger då de skickat en psykkonsulent innan de kollat det som mina nära faktiskt sökt för, en kroppslig skada som inte alls har med psyket att göra. Jag antar att vi måste vara döende för att få hjälp för somatiska problem!
Mer
8 år 3 månader sedan #792865 av Geta
Min diabetesmedicin skrivs ut av allmänläkare på Vårdcentralen, men där vägrar de att
skriva ut psykosmedicin. De anser inte att de har sådana kunskaper.
Mer
8 år 3 månader sedan #792870 av IngeF
Psykiatere er pseudomedisinere som har klart å innbille andre at de har spesialistkompetanse. Min erfaring som CP-skadet er at psykiateres kunnskap om hjernen er lik null.
Mer
8 år 3 månader sedan #792871 av Geta
Kan det inte bero på att smärtmedicin är lite speciell och lätt kan missbrukas.
Mer
8 år 3 månader sedan #792961 av Admin1
Det du kan göra är att skaffa ett personligt ombud som sköter förhandlingar med kroppsliga vården. De är till just för sådant.
Mer
8 år 3 månader sedan #792991 av Nissegossen
Jag får säga, att här är det strikt fördelning av ansvarsfrågan om min hälsa. Psykiatrin tar hand om psykiatrin och kroppsliga sjukdomar går till vårdcentral läkare.

Förövrigt hittar du PO här www.personligtombud.se/ Alternativ att du Googlar på din hemkommun och där finner du också PO, men enbart för din kommun. PO handlar i linje med dina önskemål och jobbar enbart för dig och kostnaden för PO är en statlig angelägenhet, bara för att det inte skall bli påtryckningar från din kommun. Du går igenom din situation med PO och där får du både ett vittne på vad som sägs och om du vill kan PO prata i ditt ställe med dig själv närvarande. De kan följa med dig till myndigheter, läkare, ja, dit du vill vända dig ang dina frågor.

Alltså, PO jobbar enbart för dig och just då är det du och ingen annan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum