Dag ett med Latuda!

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #863446 av lonely
Dag ett med Latuda! skapades av lonely
Jag känner jag är mycket piggare oh inte hängig som jag brukar vara, dessutom tänker jag bredare kanske har det med minnet förbättras. Vet inte än eller tror inte jag har fått en antipsykotisk effekt än lär väl dröja ett par veckor kan jag tänka mej, eller inte.

Jag har bipolära depressionspsykoser misstänker jag som imiterar schizofreni.... eller schizoaffektiv tror min förrförra läkare.... den läkaren som jag har nu tror pga gener och drogutlöst eller nåt sånt. Min läkare som jag hade tio år sen tror på bipolära psykoser blandat med depression.
Mer
7 år 6 månader sedan #863495 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dag ett med Latuda!
Låter mycket bra. Hur länge har du tagit Latuda nu och i vilken dos?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #863714 av lonely
Svar från lonely i ämnet Dag ett med Latuda!
Hur lång tid tar det innan det får full effekt? En dag bara och 74 mg.
Mer
7 år 6 månader sedan #863748 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Dag ett med Latuda!
Jag är ju såklart ingen expert, men jag skulle tro att det kan vara psykosomatiskt. Håller tummarna att dina känningar håller i sig och att du snart får en antipsykotisk effekt också :)
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #863790 av lonely
Det heter juh placebo och nej det är inte det. Min mage har extremt lätt att ta upp olika kemiska ämnen än vanligtvis har det visat sig, så jag är fysiologisk väldigt känslig och mottaglig för olika kemiska ämnen. Därför känner jag så fort förändringar. Dessutom beskriver många att dom snabbt blivit pigga när dom har börjat med latuda. Dessutom ger bipolära mediciner nästan effekt på en gång men inte full. Dessutom sist men inte minst beskriver människorna bakom latuda att med den här medicinen kan man känna effekt från två dagar till ett par veckor och som jag nämnde har jag snabb upptagningsförmåga över normal så ja du förstår
Mer
7 år 6 månader sedan #863797 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dag ett med Latuda!
Biverkningar brukar komma direkt eller oftast inom några dagar. Sedan tar det c.a 3 dagar innan det är jämvikt i kroppen.