Latuda!

Mer
7 år 3 månader sedan #890784 av Ready
Svar från Ready i ämnet Latuda!
Jag tog tillsammans med mat.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890833 av lonely
Svar från lonely i ämnet Latuda!
Jag tog inte Zeldox med mat hade ingen aning!
Mer
7 år 3 månader sedan #890897 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
Lonely kommer ni ihåg vilken dos ni hade av zeldox, jag blev strikt talad att ta ihop med mat, och det är som admin säger att annars halveras nog dosen, så har man 40 mg och tar utan mat får man endast 20 i sig, vilket inte räcker.

efter min erfarenhet med Zeldox så var endast de högre doserna effektiva!, men de slog ut mig jag somnade tvärt 1 timme efter jag tog 80 mg så kan inte fortsätta med den, det var faktiskt som att ha sömnmedicin. När det kommer till vikten gick jag inte upp i vikt ett enda gram, men förlorade 4 kg på den och då tränade jag inte.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890908 av lonely
Svar från lonely i ämnet Latuda!
Det kommer jag inte tyvärr ihåg, tror inte det var så hög dos vill jag minnas....
Ja det är juh inte bra om man somnar på det. Fyra kilo på hur lång tid då?
Hur bra var effekten? Är jävligt nöjd med olanzapin, har gått upp lite i kilo men inte mycket!
Ska du inte försöka igen att få latuda pga viktproblem?
Man ska aldrig ge upp!!
Mer
7 år 3 månader sedan #890912 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
Men om du inte går upp mycket på olanzapin låter det ju toppen! :tummenupp , jag skulle då hållit kvar vid!

gick ner 4 kg på 1 månad med zeldox vilket jag tror berodde på att jag tog den samma tid och med mat, då åt jag mat vid exakt samma tider varje dag vilket tillslut var bra för kroppen. småätande blev inte heller av men det berodde ju på att jag somnade (på högre dosen).

Det var stor skillnad på lägre dosen och den högre. När jag har psykos så flimrar det mycket, jag ser tecken och flimmer när jag blundar, men på högre dosen blev bilden helt svart så det hade effekt. återföll ju på lägre dosen. Några menar att Zeldox bara är effektivt vid något högre doser.. men slipper man viktuppgången på Olanzapin så bör man ju inte gå till zeldox
Mer
7 år 3 månader sedan #890915 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Latuda!
medicinbyte? Jo men det går trögt.... har nästa möte 13 jan