Latuda!

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890953 av lonely
Svar från lonely i ämnet Latuda!
Ja mediciner kan ge antingen hemska eller bra upplevelser. Fick en gång en antipsykotikun som nästan tvinga mej till självmord hört andra har tagit samma som den och har bara positiva effekter... det märkliga var att så bra som jag sov på den har jag aldrig sovit! Haldol fick jag otäcka kramper på det var extremt hemskt....

Äter du klozapin just nu?
Mer
7 år 3 månader sedan #890954 av memphis
Svar från memphis i ämnet Latuda!
Nej, jag fick den föreslagen men ångrade mig efter att jag köpt ut den. Fortsätter med seroqel som jag ätit länge. Anledningen var mest att det blir så många blodprov o jag tycker det är mycket sånt med litium, som jag också äter. Det fick vara som det var i stället.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890956 av lonely
Svar från lonely i ämnet Latuda!
Tycker du det funkar bra med seroqel? Jag har fått klozapin men det funka inte bra och dessutom blodprover palla lixom... har även litium det funka bra men fick jobbiga biverkningar var tvungen att sluta och dessutom blodprover där igen. Tycker det e suspekt att äta mediciner som måste tas blodprover utifrån om nåt hemskt skulle hända skapade en överhängande oro som jag ville inte ha!
Mer
7 år 3 månader sedan #891064 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Latuda!

Ready skrev: Admin,

Det stämmer inte. Jag hade 2x18,5=37 mg Latuda.


Det är lägsta dosen 37 mg/dag. Ger den inte effekt kan man höja stegvis upp till 148 mg/dag.
Mer
7 år 3 månader sedan #891065 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Latuda!
Solian är inte godkänd i Sverige, som läkemedel, medan däremot i Italien, Tyskland och England. Därför måste man ansöka för att få använda det.

Risperdal, Zyprexa och Clozapine har en nervskyddande effekt. Gamla preparat har motsatt effekt, som t.ex Haldol, Trilafon mfl. Men inget direkt negativt har kopplats till Haldol mfl ännu. Kanske kan risken för demens öka, eftersom litium, som också har en nervskyddande effekt minskar demens hos bipolära med 40 %.
Mer
7 år 3 månader sedan #891089 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Latuda!
Jag har sedan 3 veckor tillbaka trappat ner Seroquel Depot! Jag hade 600 mg och har nu underhållsdosen 75 mg! Jag ska i slutet på veckan börja med Latuda 18,5 mg en tablett dagligen! Jag har fått en viss ökad ångest sedan nedtrappningen av Seroquel men känner mina känslor mera! Har fått mer inlevelse och sväng i mitt trumspel!

Jag har också under denna period stått på Antabusbehandling 200 mg och har inte druckit på 3 veckor! Mina levervärden visade skyhögt 8,12 och det ska ligga extremt lägre men ngn leverskada har jag ej! Jag har nu avslutat Antabusbehandling! Jag ska ta blodprover en gång i månaden framöver men kommer dricka 2 ggr/vecka men så sparsamt som möjligt!