Vill inte veta av Abilify längre... orkar inte

Mer
7 år 4 månader sedan #885340 av Lelle
ja det är min medicin men tycker jag om den? Nej!

... är svårt sårad. och den gör mig till någon jag inte är. Den går ut på min personlighet, hur jag är, tänker, humör och beter mig. Jag är inte jag, är någon annan men undrar fortfarande vem.
En Hemsk medicin.

vissa kanske gillar den och det går bra, men för mig är det hemskt ju.

Jag har bara sorgliga upplevelser, var smal alla år, sen 2013 när den kom så fick jag inte vara mig längre, den påverkade personligheten och jag blev tjock och människor som jag tidigare hade i mitt liv var alla försvunna. Slutade ta den och blev smal igen och drömmen tillbaka. Men Var psykotisk i ett halvår 2014, hösten och tog den inte, i början av psykosen var jag på avdelningen men jag tuggade sönder den kraftigt eller la under tungan sen spottade ut så den fick inte effekt och de hade skrivit ut mig, låg hemma i psykos de återstående månaderna av 2014.

Och jag sa "inte abilify igen" och vägde 65 kg , men läkaren satte tillbaka just den och 3 månader senare hade jag gått upp 25 kg och var svårt överviktig. Slutade ta abilify och det var den underbaraste tiden igen och jag vann tillbaka mig själv , men dessa varar bara tillfälligt innan psykos kommer igen.... och vad kom tillbaka igen, jo abilify och läkare försvarar den till alla medel nu typ och jag säger bara god natt, orkar inte mer.........................

abilify öppnar upp en mest ? haha bullshit.. iallafall för mig var det nog det sämsta som jag kunde få. Men jag vill få annan men får inte.
Mer
7 år 4 månader sedan #885341 av Lelle
:nej :cry: :cry: :cry: :twisted:

är så sårad av allt och saknar människor som bara försvann. de var i mitt liv mycket förut men på många senaste år totalt borta allihopa. vart tog de vägen.

äppelcidervinäger slutade få effekt , det hade bara effekt första veckan- och nu är allt lika dåligt igen. jag ringer mottagningen imorgon, de får sin sista chans att byta ut abilify.
Mer
7 år 4 månader sedan #885353 av lärjungenMatteus
Sedan sade han till alla: ”Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig.
Mer
7 år 4 månader sedan #885361 av Zoro
Du måste ju få testa en annan medicin. Låter hel kajko. Stå på dig!
Mer
7 år 4 månader sedan #885425 av krokus

hkboj skrev: är så sårad av allt och saknar människor som bara försvann. de var i mitt liv mycket förut men på många senaste år totalt borta allihopa. vart tog de vägen.

Detta är kanske ett tråkigt svar, men tyvärr förändras människor och växer ifrån varandra. Det är ju extra vanligt i tonåren och unga vuxenåren, men det drabbar även äldre.

Vad jag försöker säga är att det behöver inte vara medicinens fel att vänner har dragit ifrån dig. Visst är det tråkigt när det händer, men jag hoppas att du hittar nya vänner! :hjärta
Mer
7 år 4 månader sedan #885499 av Lelle
jo jag har några nya men den som är mest relevant har inte tid med mig :cry: , hon måste jobba . blir ledsen av att tänka på 2014-hösten , ingen vet hur mina sömnlösa nätter var och hur jag mådde och tillbringade mina timmar i mörkret och hur jag tänkte då. var psykotisk länge...

mitt boendestöd kom inte igår så kom inte iväg till jobbet. hon måste komma om det ska funka!