Det märkliga men ändå intressanta med Latuda!

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890614 av lonely
Jag märker klart och tydligt man får bättre minne och sedan att jag kan lära mej lite nya saker. Jag börjar minnas saker och ting från min barndom som påverkar mej idag, minnen jag hade glömt bort och ändå fortfarande påverkar mej omedvetet! Men det intressanta är att jag har börjat på liten skara lära mej nya saker och så! Jag har fått tillbaka dessutom min lust att lyssna på Storytel på böcker vilket jag kan rekommendera appen storytel!


Dessutom surret i mitt huvud har slutat! Men märker inget mot psykosen som istället zyprexan har tagit bort eller så har dom båda två hjälp mej ifrån psykosen!


Surret = jobbiga tankar!
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890617 av MaxMin
Hade du också schizoaffektiv sjukdom?
Medicinerar du med både latuda och zyprexa? Vad har du mer?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890635 av lonely
Ja jag har schizoaffektiv som diagnos men jag vet inte om det är rätt. Jag har mera depressionspsykoser...
Ja jag äter både zyprexa och latuda! Får fluanxol i spruta! Kanske mera bipolär...
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890639 av MaxMin
Har du testat ta något för depression som litium eller lamotrigin? Låter ju som en hel del neuroleptika. Du behöver kanske stabilisera humöret också för att minska symtom?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890640 av lonely
Ja det blev bättre men fick jobbiga biverkningar av alla humörstabiliserare som finns... äter juh latuda mot humöret! Men känner zyprexan hjälper mer! Vad äter du för mediciner?
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #890642 av MaxMin
Jag blev sjuk av min medicin cocktail som jag hade utifrån bipolär sjukdom och hade då ergenyl, zeldox, zyprexa, citalopram, litium.
Numera tar jag bara litium, vilket inte alls är tillräckligt men min läkare vågar inte sätta mig på neuroleptika förrän jag har varit på hälsoundersökning och man kan bedöma om min lever tål medicin.

Jag tog zyprexa en vecka i höstas när jag var som mest sjuk och den är ju supereffektiv, men jag gick också upp 5 kg på en vecka!

Nu är jag något stabiliserad, men lider av vissa jobbiga tankar som skapar mycket ångest och gör att jag vill säga upp kontakten med min familj.