Hur blir man fri ifrån psykos?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937357 av lonely
Hur blir man fri ifrån psykos? skapades av lonely
Hur lång tid tar det när antipsykotiska får effekt tills man blir helt fri ifrån psykos?
Mer
6 år 10 månader sedan #937358 av Geta
Jag tror att många med schizofreni inte är helt fria från psykos någonsin.
Mer
6 år 10 månader sedan #937379 av Utomjordingen
Om man lyckas med att få tyst på skriket inne i mitt huvud så tror jag att jag inte längre skulle vara så djupt inne i mig själv. Om det vore tyst så skulle jag få längre distans gentemot mig själv och inte längre vara så självupptagen.

Så länge jag har ljuden inne i mitt huvud - så länge är jag troligtvis mer eller mindre psykotiskt hela tiden trots psyke mediciner... .
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937601 av lonely
Svar från lonely i ämnet Hur blir man fri ifrån psykos?
Utomjordingen kanske klozapin vore nåt om inte alla andra psykmediciner funkar? Jag känner en tjej som sa att jag har testat alla psykmediciner och inget av dessa mediciner bet på henne och hon kommer aldrig testa någon igen! Då berätta jag till henne att när inga andra psykmediciner hjälper brukar man ge klozapin som en sista utväg och det brukar hjälpa! Hon fråga sin läkare om det och läkaren höll med om det jag hade sagt tilm henne och hon fråga sin mamma som är den enda typ hon litade på för hon hade så mycket nojjor! Mamman sa testa klozapin och hon börja käka klozapin och idag är hon djupt tacksam för hennes psykos försvann och hon fick tillbaka sitt liv tack vare klozapinet!

Så utomjordingen du kanske skulle göra som hon och prata med din läkare! För du har alla mina sympatier det kan inte va så jävla lätt att vara du! Hoppas på att det löser sig för dej!
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937605 av lonely
Svar från lonely i ämnet Hur blir man fri ifrån psykos?
Okay Geta! Hur lång tid när man äter mediciner så att psykosen inte längre är akut? Och hur lång tid har du varit där Geta alltså hur många år har det gått utan att ha akut psykos pga mediciner?
Mer
6 år 10 månader sedan #937646 av Geta
Nu har jag inte haft en akut psykos på 12 år. Det tog lång tid innan min förra psykos släppte-
säkert åtta månader.