Vad göra om bara en medicin fungerar? Den enda som fungerar

Mer
6 år 9 månader sedan #940787 av Carmen Al Kebab
Vad göra om bara en medicin fungerar? Den enda som fungerar ger mig ganska mycket depression... Inte så mycket depression att jag vill begå självmord... Men nog mycket för att förändra hjärnan till att tro det mesta inte är roligt längre.

Jag har testat säkert 7 mediciner, alla har gett mig biverkningar så jag blivit tvungen att sluta med dem...

När jag var i psykos hade jag ALLTID roligt, nu måste jag fundera på vad jag ska göra hela tiden.

Enda som känns meningsfullt just nu är att jobba 40h/vecka eller liknande... För en mycket bättre framtid.
Mer
6 år 9 månader sedan #940788 av Geta
Det är din grundsjukdom som är problemet och inte alla mediciner som du prövar.
Mer
6 år 9 månader sedan #940789 av Carmen Al Kebab
Dessa floskel har jag hört hela tiden, till och med på FASS står det att depression är vanligt i denna medicin som jag tar.
Mer
6 år 9 månader sedan #940792 av Inwatto
Läkaren sätter in antidepressiva om depressionen blir för djup. Tror det är många som tar Risperdal som har antidepp. Inte alla, men många.

Det är vanligt att få en depression efter ett psykotiskt skov. Den kan vara så länge som ett år i värsta fall. Det är inte medicinen som är huvudorsak, även om den bidrar.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 9 månader sedan #940797 av Drummer
Har man lägre än 18 poäng på Depressionstestet så kan motion vara bra för ett bättre mående! Har man över det så är medicin och motion viktigt! Om det blir alldeles helvetiskt får man bli inlagd på psyket!
Mer
6 år 9 månader sedan #940798 av Geta
Man får räkna med depression minst ett år efter en psykos. Efter första psykosen är det värst.