Varför depression på den munsönderfallande typen

Mer
6 år 10 månader sedan #944744 av Lelle
När vi satte in Zyprexa munsönderfallande i Januari så fick jag en depression. Sen efter ett tag har jag haft vanliga tablettformen och ingen depression. Men nu när jag gått över till munsönderfallande typen igen så känner jag mig genast försämrad till depression igen. Blockerar den munsönderfallande varianten mera dopaminreceptorer ??? nån skillnad verkar det vara, den gav ju mindre viktuppgång
Mer
6 år 10 månader sedan #944943 av Admin1
Svårt att tro detta. Har inte hört talas om detta. Vad gäller bipolära depressioner så har Zyprexa, Seroquel och Latuda antidepressiv effekt.
Mer
6 år 10 månader sedan #945020 av memphis
En gång i tiden pt jag munsönderfallande Remeron. Riktigt mums.
Mer
6 år 10 månader sedan #945025 av Inwatto
När jag hade Zyprexa, fick man inte dela 5 mg kapslarna, för då förstördes medicinen av saliven och magsyran. Detta måste de ha fixat genom att ändra på något. Då kan jag tänka mig att den antipsykotiska effekten är kvar men den antidepressiva funktionen kanske inte är lika bra på den munsönderfallande tabletten. Därav att du blir deprimerad. Men, det kan finnas många källor till depression. Därför kan det vara vanskligt att skylla den på en medicin.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 10 månader sedan #945437 av Admin1
Ofta finns depression de första 5-6 åren, men senare är det ofta negativa symptom, men schizoaffektiva får ofta återkommande depressioner. Efter en psykos kan en depression också komma.