Visst är det märkligt

Mer
6 år 10 månader sedan #946546 av Lelle
dom som anses ge mest viktuppgång generellt sett ger ingen viktuppgång på mig, som tex. Zyprexa. och de som anses ge lägst viktuppgång ger viktuppgång istället på mig som tex. Abilify eller Zeldox. Varför det omvända .
Mer
6 år 10 månader sedan #946548 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet visst är det märkligt
Zeldox är sämst, 1 och en halvtimme efter jag tog 80 milligram så somnade jag alltid, det spelar ingen roll hur jag än försökte hålla mig vaken, jag märkte också att man blev hungrig efter man tog den . zeldox biter från 80 milligram och uppåt
Mer
6 år 10 månader sedan #946750 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Visst är det märkligt
Men all viktuppgång orsakas inte av antipsykotika. Ganska många vanliga personer har fetma. Om man överäter kan man å upp i vikt.
Mer
6 år 9 månader sedan #949014 av ankanp
Svar från ankanp i ämnet Visst är det märkligt
Det är sant att fetma är ganska vanligt idag. Ungefär varannan svensk är överviktig eller fet. 8O Fetma[/url:35428j4y] kan bero på flera olika saker, bland annat att man äter läkemedel. Det kan också bero på för lite sömn, insulinresistens, sköldkörtelsjukdom m.m.
Mer
6 år 9 månader sedan #949130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Visst är det märkligt
Vad gäller viktuppgång är det bara Seroquel där viktuppgången ökar med ökande dos. Annars är det oklart med dos och viktuppgång.
Mer
6 år 9 månader sedan #949145 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Visst är det märkligt
Hej och välkommen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum