Vilken medicin har haft starkast effekt på dig?

Mer
6 år 2 månader sedan #1017092 av Encingnerius

1983Dave skrev: Kände du att känslolivet blev dämpat av Xeplion Encingnerius?

Har tjatat om det i andra trådar, kanske inte är medicinen som gör det utan sjukdomen?


Jag hade ingen sexlust på grund av Xeplion men det störde inte mig alls, det kan störa andra. Annars inga problem med känslolivet.

Jag kände mig 100% frisk. Jag trodde att vi skulle minska dosen tills jag inte skulle behöva någon medicin alls längre, lite naivt tänkande...
Mer
6 år 2 månader sedan #1017467 av Admin1

Richard skrev: Xeplion hade jag aldrig hört talas om, men kollade FASS, samma som Invega (paliperidon). Den har jag aldrig provat. Men det är väl en vidareutveckling av Risperdal (risperidon)? Rätta mig om jag har fel... Det kanske kunde vara värt att testa. Risperdal hjälpte mig bra, men jag blev så trött av den, så jag kunde inte ta den.

Invega är neutral varken tröttande eller uppiggande. Invega är mer vattenlöslig än Risperdal och ger kanske därför mindre trötthet för effekten på hjärnan blir mindre. Invega tabletten är lite speciell och pumpar ut en jämn mängd under dygnet. På Risperdal tablett kommer hela dosen på en gång.

För mig har alla antipsykotika varit likvärdiga, men det blir så vid lindriga symptom för då blir alla lika bra.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017478 av MsTibbs
Av Cisordinol, Haldol, Risperdal, Invega och Zyprexa så är Zyprexa bäst effekt,
Mer
6 år 2 månader sedan #1017494 av Lelle
tillägg höll också på att svimma på Zeldox och var tvungen att ta med kanna vatten utomhus. alltså, somnade varje gång efter jag tog den det var omöjligt att hålla sig vaken, och Hyperglykemi.

Abilify hade bra effekt också och typ inga biverkningar men den dämpade inte min PTSD som jag senare lade på mig.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017934 av Admin1
Ofta är det så att som nyinsjuknad får man bra effekt av alla antipsykotika, men efter några år försämras effekten och då krävs ofta starkare preparat, som Risperdal, Zyprexa och Clozapine. Så effekten kan variera beroende på hur länge man varit sjuk.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017935 av Encingnerius
Zyprexa är inte tillräckligt för mig. Hade den och Invega samtidigt.