Vilken medicin har haft starkast effekt på dig?

Mer
6 år 2 månader sedan #1018282 av Zoidar
Tog du stilnoct? :mrgreen:

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 2 månader sedan #1018290 av memphis
Nej! Bara propavan och det vanliga :)
Mer
6 år 2 månader sedan #1018305 av Geta
Har varit med i psyksvängen sedan 1968 till och från. Är också nöjd om jag kan diska, städa hjälpligt och tvätta.
Mer
6 år 2 månader sedan #1018362 av Cosmos

wasp skrev: Det här visste jag till stor del om redan 1992-93, tack vare artikelsök på bibblan och läkartidningen. Har aldrig nämnt något om det, för det värsta läkare och sjuksköterskor vet är när patienter redan vet vilken medicin de ska ha. Min utbildning var ju veterinär, som jag hoppade av pga sjukdom, men jag läser på om psykiatrimediciner ibland (vilket jag inte borde). Idag så får jag vara nöjd med att kunna diska, städa och tvätta i tvättstugan. Har varit med i psyksvängen sedan 1979-80 och 1981 så gick ridån ned för alltid.

Kan bara instämma. Blev också sjuk 1980 och ridån har bara gått upp halvvägs.
Medicinen som tog mig ur det akuta stadiet var Siqualone och är väl då den som har haft mest muskler. Sedan försvann den tyvärr. Samma med Trilafon.
Mer
6 år 2 månader sedan #1018431 av Admin1

wasp skrev: Leponex finns kvar. Agranolacytos. ortostatisk hypotension, myokardit, kardiomyopati. Är det så mycket bättre??

Agranolacytosrisken är 1 % första året sedan 0,1 % bara. Leponex minskar självmord och självmordstankar, samt har effekt hos de som inte får effekt av andra antipsykotika. En livräddare.Socialstyrelsen har nyligen sagt att fler borde få Leponex.
Mer
6 år 2 månader sedan #1018436 av Encingnerius
Jag hade inga självmordstankar med Xeplion, jämfört med Leponex som jag har nu. Andra kanske känner raka motsatsen jämfört med dessa två mediciner?