Dosen kan blivit för hög för min kropp efter viktminskning.

Mer
6 år 2 månader sedan #1027433 av Lelle
Jag har börjat sova längre och längre. Idag sov jag till kl 5.55 på morgonen, utan att vakna, vilket är längre än tidigare, det har successivt ökat. Fick tillfälle att checka vikten idag, tom mage, och vilket jag ville göra efter att jag sov så längre(!). Min våg räknar pounds (lbs). jag har 146.0 lbs vilket är lika med 66.2 kg. Det är 45:e dagen nu sedan jag började gå ner, har gått ner 18.2 kg . Jag tror att där finns förklaringen!, ju mer man väger ju mer dos behöver man.

När jag hade 18 kg mer då, så var dosen precis lagom för min kropp med fördelningen! Men nu när jag har 18 kg mindre vikt så befarar jag att dosen blivit för hög för min kropp ska hantera rätt! Jag känner mig också mer påverkad under dagen sedan några dagar. Läkaren har inte ringt upp mig, det är problemet! Nu måste jag lida för det, för att han inte vill lade ner tid på att ringa mig. Jag behöver sänka dosen! Min nuvarande dos har blivit för mycket helt enkelt sedan jag gick ner!

En fördel med att väga mindre är att det frestar på mindre mina knän, och det är ju bra.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027440 av Lelle
Det frestar på mycket mindre mina knän!, jag har ju en knäskada, känner mig lätt, och jag är på bra humör hela tiden. Mår jätte bra på 66. Men behöver lägre dos, sover längre och längre och lite andra saker ,han måste ringa mig(!).
Mer
6 år 2 månader sedan #1027537 av Admin1
Det är väl fettet som minskat. Din hjärna och lever är den samma i storlek. Dosjustering är nog inte nödvändig.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027696 av Lelle
vill stå på lägsta effektiva dos.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027707 av Lelle

Admin1 skrev: Det är väl fettet som minskat. Din hjärna och lever är den samma i storlek. Dosjustering är nog inte nödvändig.


ja det är fettet som minskat och jag har min idealvikt nu, 65 kg stadie. Åtminstone enligt BMI räknarna ska det vara min idealvikt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1027713 av Admin1
Fettet är bara en depå så om den minskar så påverkas det inte så mycket.