Medicinen (Haldol) är slut, apoteken har stängt!?

Mer
5 år 9 månader sedan #1069421 av Richard
Döm om min förvåning när jag skulle ta kvällsmedicinen, jag hittar inte en enda Haldol!? Nu är apoteken kraftigt underbemannade o tvingas ha stängt hela helgen. Uppe på ICA Maxi jobbar min syster o de har öppet, men där har dom inte Haldol på lager, särskilt inte 2 paket som jag har utskrivet.

Det klarar väl sig till imorgon, så det fungerar med golfkursen, men sen hela helgen utan de!? Då kan jag bli lite förvirrad o sånt. Jag trodde jag hade flera kartor kvar... Nåja, kanske jag har möjlighet att åka inom Helsingborg imorgon o hitta ett öppet apotek. Men annars, jag blir ju inte aggressiv utan de, tvärtom, får ökad rädsla...
Mer
5 år 9 månader sedan #1069458 av Zoidar
Jag tror det är bäst du kollar upp ett öppet apotek imorgon. Ingen hit att vara utan medicin.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 9 månader sedan #1069494 av Geta
Här upptäckte min syster att apoteket var stängt en lördag på grund av sjukdom. Tycker mest synd om dom med grön starr, där medicinen har varit slut i flera månader. De kan bli blinda om de inte tar sina droppar och sänker trycket i ögonen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069548 av Admin1
Har du helt slut ring en psykavdelning och be få Haldol tabletter för några dagar. Kolla om internetapoteken har på lager och beställ därifrån, men det tar 3 dagar innan du får det.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069549 av Lupitia
Jag trodde jag hade en burk haldol att hämta ut men receptet var utgånget. Annars hade jag kunnat hämta ut burken och gett dig om du hade bott runt stockholm
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1069555 av rymd
juste av dig Lupitia ändå.

ja, lite framförhållning är bra. finns många nätapotek och du kan se om de har hemma det du behöver, logga in med mobilt bankId. Apotea brukar ta en dag för mig.

Här i Uppsala har de alltid haft allting på lager dock, beror på var man bor. Ta ett tåg ner till Lund eller Malmö kanske?

Läste lite snabbt, Helsingborg är närmare för dig
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.