Orolig för att jag kanske inte lade fram alla korten på borden hos psykiatrin...

Mer
5 år 6 månader sedan #1095254 av mumble
Var inlagd i somras för paranoia i några dagar, och fick medicinen zyprexa utskriven. När jag fick åka hem frågade om jag skulle ta medicinen i någon vecka efter och då sa läkaren ja. Men när jag slutade med den någon vecka senare fick jag efter ett tag tillbaka paranoian, och kontaktade psyk och och då blev det bättre och men efter 2 månader fick jag slut på recept utav medicinen. Någon vecka efter jag fick slut var jag på ett möte med en överläkare och psykolog. De tyckte jag bara lät hypokondrisk än att ha haft någon psykos. Så de tyckte inte jag behövde ta medicinen något mer, och tyckte i efterhand att det kanske inte var nödvändigt att skriva ut den ifrån första början.
Men hur som helst glömde jag nämna på mötet hur paranoian var mer ingående, och att jag kan ha sett fladdermöss (hallucination). Även om jag mår mycket bättre nu, är jag orolig att paranoian skall komma tillbaka igen och att det ska bli värre.
Men de senaste dagarna har liknande tankar faktiskt kommit tillbaka.
Hur ska man gå tillväga?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095255 av Geta
Var det du som tog antipsykotika bara någon vecka efter läkarens ordination?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095259 av mumble

Geta skrev: Var det du som tog antipsykotika bara någon vecka efter läkarens ordination?

Ja ,då läkaren sa att jag inte skulle ta medicinen en längre tid, och sedan trodde jag att jag fick biverkningar av medicinen.
Men började senare igen och hade den i ca 2 månader.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095261 av Geta
Det är inte så svårt att föra läkarna bakom ljuset, när man spelar frisk.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095262 av mumble

Geta skrev: Det är inte så svårt att föra läkarna bakom ljuset, när man spelar frisk.

Nej, men jag vet inte hur mycket jag vågar berätta och vad man ska berätta.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095263 av Fantasio
Så du har slut på Zyprexa? Det borde inte vara några problem att få tillbaka den. Säg som det är, att du har paranoia. Väldigt vanligt att komma på i efterhand vad man borde ha sagt.