Jag köpte nyss "läkemedel" som räknas som kosttillskott i de flesta andra länder

Mer
5 år 2 månader sedan #1127265 av Richard
Igår fick jag i.a.f. Melatonin som jag beställde från Polen, men det kostade 155 kr för 120 st 3 mg, men de funkar. Somnade ifrån ljudboken igår kväll.

GABA'n o L-tryptofanet har jag inte sett till...
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127289 av Nissegossen
Rickard du kan ta sundbussen till Helsingör och gå in i en mataffär köpa Melatonin där åka tillbaka och ta med hem. Det rekommenderade min dåvarande psykiatriker samma som tipsade mig om viska. Han var då överläkare men ha sade jag är inte betrodd att skriva ut det.

Som alltid har det sagts att läkare är köpta av medicintillverkarna men där är nu nolltolerans de får nu inte ens ta emot en penna. Då undrar jag att eftersom melatonin finns i våra grannländer i livsmedelsbutiken och säljs över disk, dessutom går det inte att ta patent på. Vi kan inte få något som är naturligt som ser till att vi sover, då är frågan som alltid följ pengarna var hamnar vi då, vem tjänar storkovan på oss?

Det är helt naturligt att kika på toppen av de som sätter oss på dyra mediciner och helt plötsligt riktar sig blickarna till högsta hönsen som bestämmer vilka tillstånd som skall ges för de mediciner vi har de säger ni skall sova på benzo inte något naturligt sedan skiter de totalt i att benzo är livsfarligt och narkotika klassat! Vad är faran med melatonin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129198 av Richard
Tack för tipset!

Jag visste inte att de fanns i Danmark, men ska kolla vad det kostar där. Det är tillåtet att föra in medicin fysiskt, men inte via post. Det var ett tag som vi brukade åka över o köpa receptfri kodein. Det var innan det blev narkotikaklassat så det var helt lagligt. En gång köpte jag 1 000 Kodimagnyl, med 500 mg acetylsalicylsyra o 9,6 mg kodein. Så kunde man extrahera kodeinet från typ 30 tabletter så blev det ungefär som morfin.

min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/682

Nu verkar 250-packen vara receptbelagda, men innan var de receptfria o kostade ca 170 DKR.

Men numera är de olagliga att föra in i Sverige, då kodein omklassats som narkotika, även i uppdelade doser. Tidigare var det inte klassat om de var i avdelade doser om max 50 mg.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129201 av Nissegossen
Tänd av på morfinet annars dör du

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1129214 av Richard
Mer