Quetiapine för sömn?

Mer
5 år 2 månader sedan #1122439 av Pg
Hej, jag sover inget bra, jag undrar om quetiapine kan vara bra för sömnen?
Tror jag läst att någon använt det vid sömnstörningar.
Isåfall ska jag fråga läkaren om jag får börja använda det.
Mer
5 år 2 månader sedan #1122445 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Quetiapine för sömn?
Kan vara bra för ofta vid sömnproblem vid psykossjukdom är dopaminet förhöjt. Sedan är det bra vid ångest i samband med insomningen.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1122447 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Quetiapine för sömn?
Absolut, första gången jag använde Quetiapine för sömnen tog jag startdosen 50 mg. Jag tog de 2st 25mg tabletterna i köket jag var inloggad på viska och jag kände direkt här får jag stänga ned. gjorde så och gick till köket för att ta en mugg kaffe höll på att somna på stolen en kontorsstol och höll på att ramla av stolen. tog mig till toa för att kissa, höll på att somna där med gick till sängen, jag sov innan huvudet nådde kudden.

Sedan vaknade jag av att jag behövde kissa gjorde så tillbaka till sängen likadant där innan huvudet låg på kudden sov jag. Sammanlagt i 10 timmar med uppvaknandet på natten.

Den gör att jag kan sova trots min PTSD då man vaknar i insomningsögonblicket utan att uppleva trauman fån tidigare när jag stått med brutala uppvaknanden i insomnings ögonblicket när jag då stod inför döden i nästa sekund

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1122645 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Quetiapine för sömn?
Quetiapin används i dosen 50-100 mg mot sömnbesvär. Quetiapin försvinner ganska snabbt ur kroppen, så den passar bra som sömnmedel av den orsaken.
Mer
5 år 2 månader sedan #1122648 av Pg
Svar från Pg i ämnet Quetiapine för sömn?
Åh det låter bra, ska fråga om jag kan få ta den. Propavan som jag tagit nu i några år har aldrig funkat
särskilt bra, vaknar på natten av hallucinationer bla.
Mer
5 år 2 månader sedan #1122689 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Quetiapine för sömn?
Propavan suger, fy likadant Nozinan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum