Sprutan tas bort dvs ingen mer injektion.... Yay!

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1125853 av Lelle
hade läkarmöte idag. Vi pratade om mycket bland annat om inbrottet när inbrottstjuvar kom till huset 4 oktober när jag var ensam hemma. Men vad vi fick som resultat av mötet är att sprutan, fluanxol injektionen tas bort.... YAY ! De tror det kan fungera ensam på Zyprexa och om vi ska lägga till något mer så blir det antingen Zeldox eller Seroquel, dock ingen mer spruta! De vill följa upp min vikt noga, så varje vecka ska jag till mottagningen till en sjuksköterska och väga mig!

De tar bort Fluanxol för den har gjort att jag gått upp i vikt. Vi vet med säkerhet att jag inte går upp i vikt av Zyprexa, eftersom jag hade den 2017 och då gick jag aldrig upp i vikt.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126002 av Admin1
Hur länge hade du Fluanxol?
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126059 av Lelle
Jag fick min första injektion den 27 september

Jag gick upp i vikt av Fluanxol. Användaren Lonely berättade att han gick upp 50 kilo på Fluanxol!

det kommer noga fungera ensamt på Zyprexa och Zyprexa ger ingen viktuppgång. Men om något läggs till så blir det isåfall antingen Zeldox eller Seroquel.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126373 av Admin1
Zyprexa rekommenderas inte längre i Stockholm. Abilify rekommenderas först, men behöver man starkare effekt finns Risperdal.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126376 av Lelle
Jag undrar hur mycket popularitet Zyprexa förlorat sedan 2007. Apoteket här där jag bor beställer fortfarande in Zyprexa - för den anses vanlig.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126656 av Admin1
Jag tror att Zyprexa kommer att fortsätta minska i användning. Risperdal och Abilify kommer att öka för de har mindre viktökning.