Visst är det skillnad mellan olika tillverkningsbolag?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126131 av Lelle
Visst är det skillnad mellan olika tillverkningsbolag som ger olika versioner? Om vi säger tex. mjöl, så kan de ha mjöl av olika märken. SÅ det kanske skiljer! Inwatto har sagt att det är skillnad mellan olika tillverkare, tex mellan Aripiprazole accord och Aripiprazole Medical Valley. Så vad tror ni? Är det rätt? Jag ska nu åka och hämta ut medicin (min buss går kl 16.16) men jag tror det är bäst att ta från originaltillverkaren, jag har Zyprexa, så det blir från Eli lilly.

Jag menar : ingredienserna som tillverkarna tar kan komma från olika bolag.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126154 av MsTibbs
Jag har aldrig märkt nån skillnad
Mer
5 år 2 månader sedan #1126164 av Inwatto
Skillnaderna är små och inte i effekt, utan i biverkningar. Jag tror inte man behöver vara så drastisk att man väljer originalet; det brukar kosta skjortan. Men, prova olika tillverkares versioner! Jag kommer att köra med Aripiprazole Medical Valley så länge det går. Den ger mig inga biverkningar, just.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 2 månader sedan #1126169 av Nissegossen
Det kan vara skillnad på medicin även från samma tillverkare. Vid de olika tillfällen de tillverkar exakt samma medicin kan det vara skillnad. De kallar olika tillfällen som batchnummer och det kan hända att en medicin är felaktig, men företaget erkänner aldrig ett fel som man som kund rapporterar

Men de blir tvungna att undersöka själva om hur det ligger till. Det hände mig med Akineton tillverkare Knoll i Danmark, samma medicin har jag haft sedan 1974 och ingen kan inbilla mig att den var rätt tillverkad. Jag gick till Apoteket, men det tog tid innan de åtgärdade och jag fick korrekt medicin. Det var mest en slump att jag hämtade ut en ny förpackning och märkte direkt att den var helt OK! Då

Har hört av en gammal överläkare att den är lätt att producera och inga svårigheter att tillverka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126200 av Lelle
nu är det försent - tog från originaltillverkaren, en 20 mg förpackning, tog också en 15 mg förpackning men den var från TEVA. Båda kostade mig 194 kr så det var inte så farligt, är snart uppe i frikortet och jag har rabatt. Okej Inwatto, i biverkningar skiljer de! Kanske någon gör att jag sover kortare perioder? Hoppas. Jag sover under långa perioder på Olanzapin! Men annars har jag inte en enda biverkning! Så Olanzapin är snäll mot mig på så sätt.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126210 av Fantasio
Skiljer det sig måste du vara en av världens förnämsta pillerknaprare för att notera det. Är ju bara verksam substans och bindemedel, främst cellulosa. Inbillning var ordet.