Kommer Zyprexa kunna leverera ??

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1278920 av Lelle
jag fick första gången zyprexa den 17 januari 2017. insatt på 10 mg, vilket senare ökades, och hade som max 30 mg. Under vissa perioder hade jag svältdieter och trots att jag åt så dåligt så verkade Zyprexa bra ändå.

under 2018 sänks dock dosen ned till 5 mg vilket jag åt våren 2018.

Men i början av juni 2018 efter att stressat för hårt på ett arbete, blir hjärnan överväldigad, känner av där Zyprexa är, omformas och slår bort Zyprexa! jag äter fortfarande Zyprexa men går in i en psykos, vilket återfallet är kraftigt. När jag sedan i början av återfallet provar ta Zyprexa 10 mg så blir jag knockad till sömn. Jag blir knockad till sömn av antipsykotikan när jag var som sjukast.

Blir inlagd i augusti 2018 och lämnar avdelningen i slutet av september 2018.

Vad jag märker är att Zyprexa är mycket sämre efter jag fick återfallet på den!!

Men nu till saken...... Nu har jag inte ätit någon Zyprexa på lång tid, den har varit borta från mig i 9 månader och under de 9 månaderna har jag käkat Starka Clozapine, och det är 400 mg.

Efter gått på stark effekt från Clozapine i 9 månader så undrar jag om Olanzapin kan få det enklare p.g.a det, när Clozapine fått reda upp hjärnan?

Vad tror ni, kan Zyprexa leverera bra efter Clozapine?
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 6 månader sedan #1278950 av mopa
Jag har både zyprexa o clozapin o det funkar för mig.Tror nog att zyprexa kommer att funka för dig.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1278983 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kommer Zyprexa kunna leverera ??
Har du testat risperdal? Geta har den och säger det håller henne frisk.
Mer
3 år 6 månader sedan #1279017 av krokus
Okinon,
Vilka symptom har du när du mår sämre?
Mer
3 år 6 månader sedan #1279028 av Admin1
Licenspreparatet Solian, som innehåller amisulprid har lite bättre effekt än Zyprexa. Clozapine är unik eftersom den ger effekt när alla andra antipsykotika inte ger effekt. Svår därför att ersätta.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1279046 av Lelle

Pimed skrev: Har du testat risperdal? Geta har den och säger det håller henne frisk.

nej har inte testat, men kommer säkert göra !

krokus skrev: Okinon,
Vilka symptom har du när du mår sämre?

Clozapine tar inte bort rösterna helt - men det gjorde Seroquel!

Admin1 skrev: Licenspreparatet Solian, som innehåller amisulprid har lite bättre effekt än Zyprexa. Clozapine är unik eftersom den ger effekt när alla andra antipsykotika inte ger effekt. Svår därför att ersätta.

borde gå och ersätta för jag kan få effekt på annan antipsykotika som inte är Clozapine.

men på Seroquel fick jag demens..
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.