Fick kraftiga abstinenssymptom - av Theralen!?

Mer
3 år 3 veckor sedan #1326025 av memphis
Varför ska man göra det Klangen? De skriver ju helst att läkemedlet inte är vanebildande. Sen beror det ju på hur många år man ätit läkemedlet. De kanske inte har nån koll på vad som händer vid väldigt långvarigt bruk.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326030 av Klanggedin
miljarder dollar används för att ta fram dessa mediciner.. forskare, läkare och and professioner ämnar för att göra läkemedlet så kartlagt som möjligt..
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326031 av memphis
Ja men jag vet ju att jag får abstinensbesvär om jag inte tar min quetiapindos i tid. Fast det står i fass att quetiapine inte är vanebildande. Det är ett faktum.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326033 av Klanggedin
Det är väl en definitionsfråga?
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326034 av memphis
Jag upptäckte att jag var beroende när jag spenderade en helg i mammas hus, och glömde medicinen hemma. Jag förstod inte varför jag mådde så dåligt. Blev sängliggande. Gick över så fort jag fick i mig medicinen.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326046 av Amandara
Alla psykiatriska mediciner kan ge utsättningssymtom. Är vad jag tror. De är inne och mekkar med kemin i hjärnan. Vi svarar nog olika på det. Jag får utsättningssymtom på antidepp som jag föreställer mig är som alkoholabstinens. Fast jag aldrig har haft det, alkoholabstinens, fast jag druckit mycket alkohol i åratal. Tror det är individuellt hur man reagerar på utsättning av olika substanser. Heroin mekkar med hjärnan. Psykiatriska mediciner mekkar med hjärnan. Om jag inte var rädd för att hjärnan skulle bli fullkomligt utbränd skulle jag ta amfetamin. Men det gör jag inte. Min hjärna skulle inte palla det. Annars är det nog "min" drog.