Haldol

Mer
3 år 2 veckor sedan #1328536 av koi
Haldol skapades av koi
Haldol. Har fått den istället för Risperidon. Bra eller dåligt? Såg att Haldol också kan öka prolaktin. 
Mer
3 år 2 veckor sedan #1328567 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol
Haldol var ett stort preparat förr för 30-40 år sedan. Det är svårdoserat och kan ge biverkningar särskilt över 6 mg/dag. Det används inte ofta idag. Trilafon eller Peratsin ger mindre biverkningar än Haldol och användes mycket för 20-30 år sedan.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1328568 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Haldol
när jag var inlagd januari 2020 hade personalen till vana att ge Haldol till de intagna på avdelningen. Även jag blev insatt på Haldol så fort jag kom dit till avdelningen.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1328569 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Jag ska prova 2 mg. Om jag inte har biverkningar på en vecka öka till 4 mg.

Jag är så dum så jag läste bipacksedeln. Jag kommer få minst 30% av alla biverkningar, inkl plötslig död.

Så hör ni inget mer från mig vet ni varför.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1328571 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Haldol
Även abilify hade plötslig död som biverkan när jag tog den för ett antal år sen. Jag tar 3 mg haldol och den medicinen är räddningen för mig. Allt är individuellt. Har provat flera antipsykotika som inte hjälpt särskilt bra. Haldol blev för mig plankan över till ett psykosfritt liv. Min läkare säger att haldol är en bra medicin men att den kan ge biverkningar vid högre doser men står man på en låg dos är den bra. Alla antipsykotika har gett mig prolaktinökning och mjölk i brösten det började med zyprexa för 20 år sen.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1328572 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Tack. Lite lugnare. Hoppas den funkar. Vill inte ha det såhär.