Vi som tar benso

Mer
3 år 1 månad sedan #1329945 av Richard

Fantasio skrev: Jaså, den gick inte att få ut via högkostnadsskyddet? Hur kommer det sig?

Det måste ha gått en viss tid innan den ska gå på högkostnadsskyddet också.

Cosmos skrev: Varför får man Lyrica egentligen? Jag läste i Fass att det är en ep-medicin men att den också används som ångestdämpande vid GAD. Min läkare ska visst ge mig den för mina krypningar jag har i kroppen som har blivit värre och värre. Tror inte att det enbart är en biverkan av neuroleptikan utan en egen sjukdom i sig.

Den används även som lugnande, men jag blev mer "aktiverad" av den, samtidigt som den verkar lugnande.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1330042 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi som tar benso
Jag gick till Apoteket idag och betjänades av samma satmara som igår. Till slut fick jag ut en förpackning Diazepam Pilum. Det är bara 25 tabletter i den förpackningen och jag gör av med sju tabletter i veckan.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Fantasio.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330056 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vi som tar benso
Jag har fått ut benzo i olika perioder, just nu har jag inget recept. Egentligen saknar jag inte benzo men idag skulle det ha behövts. Osams med vännen och så har katten inte tömt tarmen på ett par-tre dagar. Jag har pratat med två olika veterinärmottagningarna. Den ena tyckte att jag skulle åka in akut till djursjukhuset den andra tyckte jag skulle göra som jag har gjort. Han får Latz blötfoder och det ska blötas lite extra. Så har han också Mjau torrfoder. Nu får han inget torrfoder förrän det hela har löst sig på något sätt.

Jag skulle ju ha lite extra pengar månaden efter pensionen. Men det eventuella ekonomiska utrymmet kommer nu att ätas upp. Men huvudsaken är att Sture får hjälp.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330084 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Vi som tar benso
Har ett paket med 25 x 5 mg diazepamtabletter som legat i väskan i över ett år. De funkar genom att finnas till om de skulle behövas.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330103 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vi som tar benso
Tack gode Gud. Sture har varit på lådan och lagt en rejäl paj. Nu kan jag sova i natt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330105 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vi som tar benso