Finns det någon som mår bättre av Mitrazapin?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 1 månad sedan #1330566 av Cosmos
Jag fick Mitrazapin utskrivet för en del månader sedan som ett tillägg till de utmärkta Paroxetin, detta p g a att jag har mått sämre än normalt. Men preparatet har inte tillfört någonting såvitt jag kan bedöma. Tvärtom, myrkrypningarna har bara blivit värre och jag har mardömmar vilket enligt Fass är kända biverkningar. Om de ändå hade haft en god effekt någonstans hade jag väl kunnat stå ut men inte nu.

Värst var väl att läkaren tyckte att Mitrazapin är bra för gamla!! I regel ger man inget raketbränsle till lastgamla som jag själv, det var upplyftande.  . En lastgammal vän till mig fick också Mitrazapin vilket inte hjälpte. Förr kallades preparatet Remeron och jag hörde ingen som tyckte att det hjälpte. Voffö gör di på detta vise?

Någon av er som blivit hjälpta av Mitrazapin?
Mer
3 år 1 månad sedan #1330567 av memphis
Jag gillade mirtazapin mycket. Blev superpigg och fick mycket energi. Lite för mycket energi tyckte läkaren och tog bort medicinen. Skulle gärna äta mirtazapin igen.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330570 av Geta
Den medicinen höll en psykiater på att skriva ut till mig. Han missförstod och trodde att jag var deprimerad.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 1 månad sedan #1330575 av Cosmos
Så typiskt svensk sjukvård. Bättre är bra men riktigt bra får man inte må, då kan man bli manisk vilket är värre än värst. Själv blev jag hypoman i ett par år med Paroxetin/Seroxat. Men det sade jag inget om utan bara att jag mådde någorlunda bra på dem. Men de har tappat i effekt, har nu haft dem i mer än 15 år. Har maxdos av den.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330594 av Lelle
Jag funderar på att påbörja någon antidepressiv, kom gärna med råd!
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 1 månad sedan #1330596 av Cosmos
Är du deprimerad Okinon?