Positiva och negativa erfarenheter utav Zeldox

Mer
17 år 3 månader sedan #60350 av sihzzle
Äter idag 3mg risperdal om dagen och den hjälper bra men har gått upp mycket i vikt av den och jag bara fortsätter gå upp i vikt.
Har läst om Zeldox som jag tycker verkar bra då den inte ger någon stor viktuppgång.

Vad har ni för erfarenheter utav Zeldox, postiva och negativa erfarnheter ? Ger den mycket extrapyramidala symtom ? Såg att stelhet och sånt var en vanlig biverkning.
Mer
17 år 3 månader sedan #60358 av Evillynn
Jag åt dem, men tyckte inte de gjorde så mycket.
Mer
17 år 3 månader sedan #60380 av halo
När jag fick zeldox via spruta vart jag totalt sonkad och kunde knappt gå. Ioch för sig fick jag monsterdoser och gick och dreglade och kunde inte äta själv. Men lycka till om det nu är zeldox du vill ha.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #60403 av vnv
Gillade inte Zeldox alls. Kände mig helt enkelt knas eller snarare helt utan medicin...
Risperdal fungerar mycket bättre för mig!!

mvh
vnv
Mer
17 år 3 månader sedan #60451 av Admin1
Jag vet tidigare om att det funnits personer här som skrivit att Zeldox var väldigt bra. En nackdel jämfört med andra preparat har jag läst är att somliga kan få illamående och kräkningar av det. En nackdel med Zeldox är att man måste ta preparatet tillsammans med mat.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #60550 av Ready

sihzzle skrev: Äter idag 3mg risperdal om dagen och den hjälper bra men har gått upp mycket i vikt av den och jag bara fortsätter gå upp i vikt.
Har läst om Zeldox som jag tycker verkar bra då den inte ger någon stor viktuppgång.

Vad har ni för erfarenheter utav Zeldox, postiva och negativa erfarnheter ? Ger den mycket extrapyramidala symtom ? Såg att stelhet och sånt var en vanlig biverkning.


När jag bytte till Zeldox från Zyprexa ficka jag ett återfall i psykos. Zeldox är ett ganska svagt antipsykotika har jag hört. Jag blev dessutom väldigt trött av den.