Mediciner - kombinationer

Mer
16 år 10 månader sedan #75685 av AnnKatarin
Hej!
Min läkare har sagt att jag antagligen behöver en kombination av olika läkemedel för att bli bra från mitt schizoaffektiva syntom. (Nu äter jag blandningen zyprexa och rispendal) Fler som har fått göra det? (alltså kombinera mediciner) Tar det lång tid (vet att det är individuellt, men iaf...)? Glad pingst!
Mer
16 år 10 månader sedan #75687 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Mediciner - kombinationer
Vid min förrförra psykos fick jag Zyprexa och Haldol, så det är nog ganska vanligt med kombinationer när man inte mår så bra.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #75689 av vnv
Svar från vnv i ämnet Mediciner - kombinationer
Kombinerar Risperdal och Remeron.
Fungerar alldeles utmärkt.

mvh
vnv
Mer
16 år 10 månader sedan #75712 av Trassel
Svar från Trassel i ämnet Mediciner - kombinationer
jag äter samma kombination, nämligen zyprexa och risperdal. Jag är även schizoaffektiv... fungerar bra.
Mer
16 år 10 månader sedan #75738 av Mammas son
Jag har 3 olika neuroleptikum.

Jag får Seroquel för att detta landsting/klinik anser att det är en mycket bra för det stämmningsstabiliserande vid min borderlinestörning.

Zyprexa, för att bli sederad samt för den lugnande effekten.

Slutligen Nozinan som sömnmedel och lugnande.

Trots detta så känner jag mig pigg.
Mer
16 år 10 månader sedan #75740 av leva
Svar från leva i ämnet Mediciner - kombinationer
Just nu äter jag zeldox, tidigare åt jag zyprexa men bytte pga biverkningar. Jag tar även cithamapal (eller vad det heter), iktorovil.Akinetol tar jag vid behov. Har ätit orfiril i många år men fick sluta pga biverningar. Har nu fått problem med klåda och utslag men vet inte villken medicin som ger dessa biverkningar. Det känns tråkigt att jag är så biverkningskänslig eftersom jag den senaste veckan mått ganska bra i övrigt.