FREE YOUR MIND! hoppat över mina antipsykotika antal timmar

Mer
16 år 9 månader sedan #83181 av someone
jag äter i vanliga fall trilafon 4mg + 4mg /dag emot paranoid schizofreni o psykos uns.

30h sen jag tog en lobotymeringskaramell.

jag satt igår o tänkte skriva ett inlägg här o fråga om folket verkligen kommer ihåg hur det var före dom började medicinera med neuroleptika (och före insjuknandet i psykossjukdom).
för jag hade själv svårt att komma ihåg den exakta sinnesstämningen.
men nu har jag upplevt det igen. det e UNDERBART ATT LEVA!!!!!!!!!!

känner mig NORMAL, man e pigg, potensen e ok, upplever glädje och känslor på ett helt annat sätt. med andra ord "tankepolisen" har inte lyckats droga ner mig på ett par timmar. jag är fri i sinnet.

detta känns som när man drogade sig mer narkotiska preparat fast bättre.
man har helt enkelt fått ett antal timmar i livet så värdefulla att man kan dö här och nu. bara man dör medans man känner sig så här .. finns det ord för detta ens? (jag e ej manisk. va tvungen att noggrant diagnostisera mig själv före jag skrev detta) ;)

OBS! detta kan "nog" INTE rekommenderas till dom som testat det här förut och inte fattat att dom ska börja medicinera igen. det här har dock aldrig hänt mig men det kan hända DIG. mig med kanske.

enda nackdelen har varit att det va svårare att kontrollera tankarna i socialasiutationer. det e det annars med. men nu va det lite jobbigare.

men i min ensamhet har detta varit UNDERBART!

jag har försäkerhetsskull satt upp en stor lapp på väggen att jag ska ta min medicin ifall jag börjar känna av nåt olustigt.
(har en liten på bordet så jag ser att det är min handstil också ifall. man vet ju aldrig vad som kan hända)

fortsättning följer! (nån gång i en snar framtid måste jag börja med min medicin om jag inte vill åka på ett helvete utan dess like)
Mer
16 år 9 månader sedan #83182 av Geta
Det kan inte vara möjligt att antipsykotikan så snabbt har gått ur kroppen? :?: :tänk
Mer
16 år 9 månader sedan #83184 av someone
ah.. orkar inte krångla med fass nu. dom här känner man inte av i 1 dygn av 1 tablett. detta är inte depå tabletter (prolungatum) heter depå o ska sitta i 24h enligt min läkare. dessa jag äter ska man ta 2-3ggr om dan.

ska ringa en kompis på astra zeneca (forskare) o fråga imorronbitti hur mycket som gått ur blodet.

spår i blodet har jag med 100% frågan e hur mycket det påverkar hjärnan bara. Admin1 kanske kan sätta sig o räkna?
Mer
16 år 9 månader sedan #83189 av someone
Farmakokinetik

Den biologiska tillgängligheten är vid peroral behandling ca 20%. Perfenazin binds i hög grad till plasmaproteiner. Perfenazin genomgår en omfattande metabolism både i sidokedjan och i fentiazinringsystemet. I princip är dock de flesta metaboliterna biologiskt inaktiva. Halveringstiden i plasma för perfenazin är ca 9 timmar. Vid peroral behandling och jämn dosering nås steady state efter 2–3 dygn. Ca 30% av given dos utsöndras i urinen. Endast en mindre del utsöndras i oförändrad form. För flertalet peroralt behandlade patienter synes ett optimalt terapevtiskt serumkoncentrationsområde föreligga inom 2–3 nmol/l (0,8–1,2 ng/ml) taget som 8-timmars värde (dalvärde) vid administrering 3 gånger per dygn (Cmax:Cmin = 1,8).

räkna på gott folk. den som lyckas får en kram.
Mer
16 år 9 månader sedan #83192 av someone
okej.. nu har jag tatt 4mg trilafon blir 4mg till imorronbitti. måste va väck imorron när jag ska till psyket.

kan ju säga det hade jag spelat fiol hade jag jävlar i mig spelat tidigare ikväll!
hoppas nån fattar vad jag menar.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 9 månader sedan #83193 av Jocke

someone skrev: Farmakokinetik

Den biologiska tillgängligheten är vid peroral behandling ca 20%. Perfenazin binds i hög grad till plasmaproteiner. Perfenazin genomgår en omfattande metabolism både i sidokedjan och i fentiazinringsystemet. I princip är dock de flesta metaboliterna biologiskt inaktiva. Halveringstiden i plasma för perfenazin är ca 9 timmar. Vid peroral behandling och jämn dosering nås steady state efter 2–3 dygn. Ca 30% av given dos utsöndras i urinen. Endast en mindre del utsöndras i oförändrad form. För flertalet peroralt behandlade patienter synes ett optimalt terapevtiskt serumkoncentrationsområde föreligga inom 2–3 nmol/l (0,8–1,2 ng/ml) taget som 8-timmars värde (dalvärde) vid administrering 3 gånger per dygn (Cmax:Cmin = 1,8).

räkna på gott folk. den som lyckas får en kram.



Som det verkar ska man ta medicinen 4 ggr per dygn för att uppnå maxiimal, 0800, 14,00 20.00. 24.00. (22´00). Detta är ouppnåeligt! Men jag kan ha fel? För det verkar som det var oresonabelt vad gäller toleransnivån? Ursäkta detta är för svårt för mig!

Vars är världen på väg?