Anonym eller inte

Mer
3 år 1 månad sedan #1324863 av koi
Svar från koi i ämnet Anonym eller inte
Richard. Att berätta för att barn att man kan tycka om personer med samma kön som sig själv eller att det finns de som är födda i fel kropp ger barnet ett rikare ordförråd. Ingen blir ”lockad” att bli bög vid 7 år för att han hörde ordet bög.

Lika lite som att vi har massa traktorer, lastbilar, my little pony eller smurfar springandes på gatorna bara för att barn leker med det och har namn på det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324887 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anonym eller inte
Men jag tycker inte att det är bra att man uppmuntrar barn att byta kön i tidig ålder som är irreversibelt.
Mer
Mer
3 år 1 månad sedan #1324894 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Anonym eller inte
Ang anonym är inte jag det. Jag är på viska.se en offentlig person. Räknar mig dit då det är lätt att hitta mig med alla uppgifter. Det gör mig inget men här vet jag fler som jag har kontaktuppgifter på, men outar ingen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1324948 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Anonym eller inte
Poeten och översättaren Britt G Hallqvist fann den när hon 1972 som stipendiat i Danmark läste Kirkegaards poesi. (Psalm 90 )
Mer
3 år 1 månad sedan #1324973 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonym eller inte

Geta skrev: Men jag tycker inte att det är bra att man uppmuntrar barn att byta kön i tidig ålder som är irreversibelt.

Det finns ju riktiga skräckexempel på detta. Då det har blivit fel och ungdomen ångrar sig. Det slutar ibland i självmord men oftast  får ju de leva i fel kropp resten av livet. På 70-talet jobbade jag på gynekologen och en gång i månaden var det professorns mottagning. Hit kom specialfall t ex de som önskade eller var på gång att byta kön, kvinna till man. Men på tiden måste en människa vara myndig för att överhuvud taget bli utredd. Sedan gjordes så fleråriga utredningar av att de fysiska och psykiska förutsättningarna fanns. Idag vet jag inte hur lång utredningstiden är men har en känsla av att valfriheten måste tillgogoses till varje pris och att det hela blir ett hafsverk.

Själv tyckte jag tjejlekar var löjliga när jag växte upp och ville leka med killarna. Tänk om jag hade fått för mig att jag ville byta kön! Det skulle ha varit katastrof.