Vad kostar Viska att driva?

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323865 av Richard
Hur mycket betalar du, Admin, för Viska per år? Vet att du har nämnt det tidigare, men jag hittar inte det nu. Är bara nyfiken då jag fick min första räkning för min blogg igår. Domänen ( www.richardhandl.com/ ) kostar 179 kr, sen har jag paketet "Utforskare" hos www.one.com/ , o där ingår 100 GB utrymme o det kostar 708 kr per år.

Sen stod det på räkningen "Hemsideprogram Premium - 12 månader" för 540 kr, men det bad jag dom att ta bort, så det betalade jag inte för. Har aldrig använt det mer än att prova på det. Jag gör min hemsida gratis med WordPress. Alla priser är utan moms.

Så totalt betalar jag 1 108,75 kr med moms per år, o det kan det ju vara värt. Men det är onödigt att betala 1 783,75 kr (totalt) med hemsideprogrammet, när man kan göra det snyggare själv i WordPress gratis. Det var billigare första året o då fick man hemsideprogrammet gratis.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard. Orsak: Tillägg
Mer
3 år 1 månad sedan #1323887 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad kostar Viska att driva?
Jag betalar nu 700 kr per år, men förr var det 300-400 kr, men det var för 15 år sedan. Priset stiger med tiden. One.com brukar vara billigast annars, men de stängde av oss.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323892 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Vad kostar Viska att driva?
Jag vill minnas att Admin1 skrivit att det kostar runt 450kr per år att driva sajten. Det var ungefär vad jag betalade med när jag hade min hemsida hos one.com.

i samband med att de tokhöjde priserna så valde jag dock att avsluta mitt abonnemang och lade ner hemsidan. Mot slutet orkade jag ändå inte hålla på med den så det var lika bra att stänga ner den. Har dock en backup på den för framtida bruk om jag känner för att återuppta den någon gång.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323901 av Maxjohan1983
Jag betalar runt 420:- per år med moms. Då använder jag Inleed. Ett webbhotell Admin1 har använt tidigare med Viska.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323904 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad kostar Viska att driva?
Ok, tack.
Jag ser att det finns ett billigare abonnemang, "Nybörjare" istället för "Utforskare", med 50 GB utrymme, som kostar 39 kr i månaden istället för 59 kr. Men varför blev Viska avstängt från One? Du har nog nämnt det, men jag minns inte varför?

Sen, du behöver inte svara om du inte vill...
Men vilken host ligger Viska på nu, o hur mycket utrymme betalar du för? Sen minns jag, i slutet på 90-talet registrerade jag handl.nu/ bara för att testa att sätta upp en server (jag gick ett IT-program på gymnasiet då), men det fick man egentligen inte göra hos den bredbandsleverantören (jo, vi hade faktiskt bredband i Ängelholm via kabel-TV:n redan på 90-talet), som jag hade då. Men då kopplade jag IP-numret till nu-adressen. Det skulle man väl kunna göra fortfarande? Men då måste ju datorn stå på hela tiden, o man får själv se till att säkerheten fungerar o sånt kan inte jag.

Jag ville ha www.handl.com/ , men den har nån fyndig advokatbyrå, Hendrickson & Long (H and L), redan tagit...

Maxjohan1983 skrev: Jag betalar runt 420:- per år med moms. Då använder jag Inleed. Ett webbhotell Admin1 har använt tidigare med Viska.

Men du skrev att du köper domäner i en annan tråd. Kostar inte det mycket o samla på dom? Ska kolla på Indeed, tack för tipset!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323909 av Maxjohan1983
De flesta domännamn äger jag via Namecheap.com. Jag äger ett 40-tal gissar jag. Cirka 75:-/styck men det är ett intresse jag haft sedan cirka 2009. Jag har inte sålt någon domännamn på flera år nu för jag är för lat för att lägga upp dem på auktioner. Korta domännamn är generellt värda rejät med pengar. Typ ABB.com. MVP.com m.m. Men jag äger ingen sådan. Kortaste namnet jag äger är Zglam.com. Den borde jag få några tusen kronor för via auktion. Kostade runt 75:-, så hyfsad investering. 

 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln