Hur fungerar er behandling?

Mer
11 år 6 månader sedan #526329 av Nissegossen
Jag vände mig till sjukhuskyrkan på det sjukhus jag låg in på för mina psykotiska besvär. Jag fick träffa en av medarbetarna som var utbildad psykolog och jag gick då inte för att få en specifik terapi, utan det var mest som ett bollplank, men visst, jag lärde mig en hel del genom henne. Jag gick där i en 5-6 år en gång i veckan, till kostnaden av det facila priset, noll 0 kr, helt gratis! Jag ger dem en eloge för möjligheten jag fick!

Det var förövrigt jag själv som avbröt kontakten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #526330 av Ready
Svar från Ready i ämnet Hur fungerar er behandling?
Undrar om det är möjligt att idag få samma hjälp?
Mer
11 år 6 månader sedan #526339 av Nissegossen
Gå dit och fråga!
Gå till det sjukhus och den sjukhuskyrka som gäller för dig. Alla där går att prata med, även om de då¨kanske inte är psykologer, men de har alla tystnadsplikt, vilket även vårdpersonal har. Detta om du berättar om något brott du gjort upp till en straffsats, som skulle ge högst två års fängelse. Berättar du något som innebär ett hot mot någon, måste de också slå larm. Detta med att det skulle ge högst två års fängelse, är de enligt lagen att följa om du skulle berätta att du gjort något som är utöver det.

Var också beredd på att psykologen skulle kunna tala om om du gjort något, även under den gränsen, men då är det på psykologens egna grunder, eller som min sade; Stäm mig då! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 6 månader sedan #526552 av notwoodstock
Allt gott om sjukhuskyrkan! Jag skäms hur mycket jag har återkommit för en stunds förståelse av en kaotisk tillvaro - prästen i fråga sade mig också att vatten i Bibeln har med kaos att göra. Så när Jesus gick på vattnet så var det kanske som vi skulle tyckt, som något psykotiskt?!

:hjärta 8O

/notwoodstock
Mer
11 år 6 månader sedan #526559 av notwoodstock
"Hädelse..."

/notwoodstock
Mer
11 år 6 månader sedan #526687 av Mimngla
Svar från Mimngla i ämnet Hur fungerar er behandling?
Vad konstigt att det är så olika... Jag ska erkänna, jag har ingen schizofrenidiagnos. Har polymorf psykos under remission och sa till min kontaktperson att jag ville ha kontakt med andra som haft psykos, varpå hon tipsade om den här sidan. Och jag har gått hos psykolog i två-tre år och de verkar hysa stor tilltro till att det kommer hjälpa mig. Men uppebarligen inte om man har en schizofrenidiagnos ??? Hur kan det komma sig ?